  • 11. Data: 2006-07-27 09:37:29
    Temat: Re: [pord] pierwszeństwo przejazdu
    Od: "castrol" <j...@b...wywalto.pl>

    > Ja wiem, że nie ma. Ty wiesz, że nie ma. Co więcej pewnie jest nas więcej.
    > A jednak lepiej przed taką "głowną" zwolnić, bo uwierz, że ten na
    > "głownej" tego nie zrobi. :-)

    Ja tez to wiem :) Dokladnie taka sama sytuacja jest na rondach dwu lub
    trzypasmowych gdzie ci jadacy np srodkowym pasem scinaja paz zewnetrzny nie
    ustepujac pierwszenstwa i jeszcze im sie wydaje ze moga tak robic :)

    Jacek

  • 12. Data: 2006-07-27 09:38:38
    Od: "castrol" <j...@b...wywalto.pl>

    Użytkownik "Grandalf" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Od kiedy to przy wyjeździe z posesji mamy pierwszeństwo?
    > Pojazd B chce wyjechać to musi poczekać ;)

    Jaki wyjazd z posesji tam widzisz? Ze ktos wyjezdza spod bloku nie znaczy ze
    jest to wyjazd z posesji :) Takich skrzyzowan jest sporo na naszych polskich
    osiedlach

    Jacek

  • 13. Data: 2006-07-27 12:08:13
    Od: "Piotr Woźniak" <1...@3...com>

    > Ja tez to wiem :) Dokladnie taka sama sytuacja jest na rondach dwu lub
    > trzypasmowych gdzie ci jadacy np srodkowym pasem scinaja paz zewnetrzny
    > nie ustepujac pierwszenstwa i jeszcze im sie wydaje ze moga tak robic :)

    A dlaczego Twoim zdaniem nie mogą?
    Założmy, ze wjechalem na rondo lewym pasem i chce jechac prosto. Przy
    zjezdzaniu "spotykamy sie". Teoretycznie nie powinno sie to stac ale:
    Ty mogles wjechac prawym pasem i skrecasz na rondzie w lewo (czyli jedziesz
    3/4 ronda). Tak wjechac Ci nie wolno (art 22 par1)
    albo wjechales na rondo prawym pasem jedną "odnoge" dalej i chcesz jechac
    prosto. Mozna raczej zalozyc ze wjezdzales na skrzyzowanie w chwili, kiedy
    ja juz tam bylem (wjechalem odnoge wczesniej). W znakomitej wiekszosci masz
    znak Ustap Pierszenstwa, wiem musisz mi ustąpic, niestety.
    Rondo jest tak skonstruowane, ze jesli wszyscy stosuja sie do znakow i
    przepisów nic nie moze sie stac. Inna sprawa ze sie staje, ale najczesciej
    ze wzgledu na zle oznaczenia

    ale to tylko moje dywagacje i moge sie mylic.

    Podrawiam

  • 14. Data: 2006-07-27 13:48:24
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Rondo jest tak skonstruowane, ze jesli wszyscy stosuja sie do znakow i
    > przepisów nic nie moze sie stac. Inna sprawa ze sie staje, ale najczesciej

    Mylisz sie w każdym punkcie. Na rondzie mozesz jeździc zewnętrznym pasem
    wkoło i masz peirwszeństwo (rondo z wjazdami z ustąpieniem pierwszeństwa,
    praktycznie wszystkie takie są). Zjeżdżając z pasa zewnętrznego na
    wewnętrzny musisz ustąpic pierwszeńtwa pojazdowi już sie na nim
    poruszającym. Dodatkowo wykonujac zjazd nie wolno ci zjechać bezpośrednio z
    pasa zewnetrznego, powinieneś najpierw zmienić pas na zewnetrzny i dopiero
    zjechać, bo inaczej wykonujesz skręt ze złego pasa, co jest nagminnie
    robione przez kierowców dodatkowo zajeżdżając innym drogę.

  • 15. Data: 2006-07-27 16:03:31
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    castrol napisał(a):

    > Jaki wyjazd z posesji tam widzisz?

    To była jedna z sugestii ;) Którą zresztą sugerował autor :)

  • 16. Data: 2006-07-27 20:36:35
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Piotr Woźniak napisał(a):

    > ale to tylko moje dywagacje i moge sie mylic.

    Bardzo sie mylisz :D Rondo to normalne skrzyzowanie tyle ze o ruchu
    okreznym. Ja swoim zewnetrznym pasem moge jezdzic w kolko az do utraty
    paliwa a ty za kazdym razem, kiedy bedziesz chcial wjechac na pas
    zajmowany przeze mnie masz psi obowiazek upewnic sie ze mozesz spokojnie
    taki manewr wykonac.

    Jacek

  • 17. Data: 2006-07-27 21:24:49
    Od: "Kuba-RPM" <k...@l...pl (przed malpa tylko imie)>

    > Witam. Jest skrzyżowanie: http://tiny.pl/t6l1 Wszystko dzieje się w
    strefie
    > zamieszkania. Kto ma pierszeństwo w tej sytuacji? Sytuacja o tyle sporna
    bo nie
    > wiem który przepis zastosować: czy pierwszeństwo z prawej czy wyjazd z
    posesji.

    Podłączę się pod wątek, bo mam bardzo podobną sytuację na swoim osiedlu.
    Różnica polega na tym, że pojazd B dojeżdzając do skrzyżowania, ok 10-15m
    przed nim ma znak "koniec drogi wewnętrznej". Na tej samej wysokości, tyle
    że oczywiście w drugą stronę, stoi znak "droga wew." i kierowca pojazdu A
    może go zobaczyć.

    Jak to wpływa na sytuacje? Mam swój typ, ale nie chcę nic sugerować :-)

    pozdr.
    Jakub

  • 18. Data: 2006-07-28 10:04:17
    Od: "Piotr Woźniak" <1...@3...com>

    > Bardzo sie mylisz :D Rondo to normalne skrzyzowanie tyle ze o ruchu
    > okreznym.

    No wlasnie, czy zatem mozesz wjechac na to skrzyzowanie prawym pasem, jesli
    zamierzasz skrecac w lewo na skrzyzowaniu?
    Bo na "zwyklym" musisz wjezdzac z lewego.
    Poza tym sa takie skrzyzowania o ruchu okreznym, ze jadac na przyklad prosto
    rzeczywiscie jedziesz idealnie prosto. W tej sytuacji ktos kto wjechal
    prawym i jedzie w lewo zajezdza droge mnie, jadacemu prosto lewym.
    Oczywiscie, wiele zalezy od oznakowania poziomego. Sa ronda na ktorym
    zjezdzajac nie zmieniam pasa ruchu - oznaczenie "prowadzi" od wjazdu do
    zjazdu.

  • 19. Data: 2006-07-28 22:46:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    castrol napisał(a):

    > Bardzo sie mylisz :D Rondo to normalne skrzyzowanie tyle ze o ruchu
    > okreznym.

    Ja bym raczej nazwał rondo prostą wielo(lub jedno)pasmową drogą, tyle że
    akurat w kształcie koła :). Wtedy twoja (słuszna IMHO) argumentacja
    bardziej pasuje.

    p. m

  • 20. Data: 2006-07-29 13:57:16
    Od: "Jan Bartnik" <j...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > że oczywiście w drugą stronę, stoi znak "droga wew." i kierowca pojazdu A

    Jesli znak ten jest dalej niz 20m od przeciecia drog (trzeba pamietac ze
    skrzyzowanie to nie tylko pasy jezdni ale i przylegly chodnik) to
    pierwszenstwo ma B. Jesli mniej to pojazd B wyjezdza z drogi gruntowej i jest
    wlaczajacym sie do ruchu. Co wiecej nie bedzie to wtedy skrzyzowanie

    Moim zdaniem wynika to z definicji drogi i skrzyzowania.