  • 231. Data: 2010-05-07 16:10:01
    Temat: Re: kolizja, jak sie broniae
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/hs11s3$130$1@news.tas
    k.gda.pl
    *szerszen* napisał(-a):

    > gdyby tamten nie skrecil, nie doszloby do kolizji

    Nie byłoby kolizji gdyby policjant nie usiłował wyprzedzać łamiąc przy
    tym przepisy. Jeden złamał przepisy przejeżdżając przez podwójną ciągłą
    i usiłując wyprzedzić z lewej strony pojazd sygnalizujący zamiar skrętu
    w lewo, drugi ich nie złamał skręcajac do posesji. Podwójna ciągła która
    jest w miejscu zdarzenia nie jest namalowana sobie, a muzom, tylko po to
    żeby jej nie przekraczać.

    Art. 24. ust. 5
    Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar
    skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.

    > za linie nalezy mu sie mandat wg taryfikatora i tyle

    Nie tyle, tylko jeszcze mandat za spowodowanie kolizji + jej
    konsekwencje, np. pomniejszenie zniżek w OC

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 232. Data: 2010-05-07 16:10:04
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak się bronić
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k.gda.pl
    *szerszen* napisał(-a):

    > upewniasz sie bezposrednio przed wykonaniem manewru, a nie jakis czas
    > wczesniej, wbij to sobie do glowy, bo cie ktos kiedys na pasach zabije

    Martw się o siebie a nie o mnie, bo ja wiem co robić przeciwieństwie do
    Ciebie, czego wyraz dałeś już tutaj.

  • 233. Data: 2010-05-07 16:10:05
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k.gda.pl
    *szerszen* napisał(-a):

    > bardzo fajnie manipulujesz cytatami ;)

    To nie manipulacja, to fakt.

    > kojenosc jest taka, jedziesz > miagasz > upewniasz sie > skrecasz,
    > a nie upewniasz sie > migasz > jedziesz > skrecasz

    Bzdura. Nie możesz zacząć sygnalizować chęci wykonania manewru, o którym
    nie wiesz, że będziesz mógł go wykonać.

  • 234. Data: 2010-05-07 19:23:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Big Jack pisze:
> [...]
    k.gda.pl

    > To nie manipulacja, to fakt.

    > Bzdura. Nie możesz zacząć sygnalizować chęci wykonania manewru, o którym

    Czy dojeżdżasz do skrzyżowania, zatrzymujesz się, sprawdzasz i
    dopiero włączasz migacz? To jest dopiero bzdura.

    --
    Liwiusz

  • 235. Data: 2010-05-07 19:38:01
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Liwiusz* napisał(-a):

    > Czy dojeżdżasz do skrzyżowania, zatrzymujesz się, sprawdzasz i
    > dopiero włączasz migacz? To jest dopiero bzdura.

    Największą bzdurą i złamaniem przepisów jest wyprzedzanie z lewej strony
    przez policjanta pojazdu sygnalizującego zamiar skrętu w lewo przy
    przekroczeniu przez tego policjanta podwójnej linii ciągłej i o to w tym
    wątku chodzi, a nie co i jak ja robię.

  • 236. Data: 2010-05-07 20:03:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Big Jack pisze:
> [...]
    > przez policjanta pojazdu sygnalizującego zamiar skrętu w lewo przy
    > przekroczeniu przez tego policjanta podwójnej linii ciągłej i o to w tym

    Ale skąd policjant miałby wiedzieć, że pojazd skręca w lewo, skoro -
    według Ciebie - skręcający nie może sygnalizować skrętu do ostatniej
    chwili przed jego wykonaniem? Konkretnie do tego się odnosiłem.

    --
    Liwiusz

  • 237. Data: 2010-05-08 06:12:53
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *Liwiusz* napisał(-a):

    > Ale skąd policjant miałby wiedzieć, że pojazd skręca w lewo, skoro -
    > według Ciebie - skręcający nie może sygnalizować skrętu do ostatniej
    > chwili przed jego wykonaniem? Konkretnie do tego się odnosiłem.

    A dlaczego do ostatniej chwili? Nic takiego nie pisałem. Poza tym bardzo
    porszę, trzymajmy się tematu wątku i jego treści, a nie spekulacji.

  • 238. Data: 2010-05-10 06:59:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hs124u$qgp$...@n...onet.pl...

    > Cały czas - nie mając większej ilości danych przyjmujesz pewne założenie,
    > które może być prawdziwe, ale niekoniecznie....

    tak samo jak i ty, zakladasz ze to jego przekroczenie lini bylo jedynym lub
    jednym z powodow ze doszlo do kolizji, wiec ci tlumacze, ze gdyby tamten nie
    skrecil to jego zlamanie przepisu, do kolizji by nie doprowadzilo

  • 239. Data: 2010-05-10 07:01:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Zmiana kierunku ruchu nie jest zabroniona.

    tak, ale po wczesniejszym upewnieniu co do bezpieczenstwa tego manewru

    > Przekraczanie linii ciągłej tak.

    samo przekroczenie linii wypadku nie powoduje

  • 240. Data: 2010-05-10 07:10:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości grup

    > Nie byłoby kolizji gdyby policjant nie usiłował wyprzedzać łamiąc przy
    > tym przepisy.

    to tylko teoria

    > Jeden złamał przepisy przejeżdżając przez podwójną ciągłą
    > i usiłując wyprzedzić

    zgadza sie

    > z lewej strony pojazd sygnalizujący zamiar skrętu
    > w lewo,

    a to juz przypuszczenia

    > drugi ich nie złamał skręcajac do posesji.

    a to juz nieprawda, zlamal przepisy bo nie upewnil sie o bezpieczenistwie
    manewru ktory chce wykonac

    > Podwójna ciągła która
    > jest w miejscu zdarzenia nie jest namalowana sobie, a muzom, tylko po to
    > żeby jej nie przekraczać.

    ale to nie upowaznia kierujacego do nieupewniania sie o tym, czy jego manwer
    jest bezpieczny czy nie, tak samo jak skrecajac w prawo na skrzyzowaniu typu
    T i wyjezdzajac z "nozki" musisz sie upewnic nie tylko czy nadjezdza cos z
    lewej, ale rowniez i z prawej

    > Art. 24. ust. 5
    > Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar
    > skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.

    najpierw udowodnij ze on sygnalizowal ;)

    > Nie tyle, tylko jeszcze mandat za spowodowanie kolizji + jej
    > konsekwencje, np. pomniejszenie zniżek w OC

    a to juz kwestie dowodowe, narazie mamy slowo, przeciw slowu, a do tego
    policjant ma podobno swiadka