  • 131. Data: 2010-05-05 11:21:33
    Temat: Re: [pord] kolizja, jak się bronić
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:hrrk1f$jdg$2@news.onet.pl...

    > Sugerujesz, że skręcający z premedytacją zajechał drogę nieprawidłowo
    > wyprzedzającemu samochodowi?

    Sądzę, że jak w wypadku większości wykroczeń drogowych wina umyślna raczej
    w rachubę nie wchodzi. Po prostu nie przyszło mu do głowy, ze ktoś tym
    lewym pasem może go wyprzedzać i nie popatrzył w lusterko, choć miał taki
    obowiązek.

  • 132. Data: 2010-05-05 11:22:48
    Od: "Gray" <n...@a...com>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Gray" napisał w wiadomości grup

    > kazdego, rowniez wyprzedzanego

    > zgadza sie, on zachowal, nikomu drogi nie zajechal

    Wiesz co to jest "szczególna ostrożność"?

    > jak najbardziej w temacie, nie skrecisz w lewo na drodze dwukierunkowej
    > nie zmieniajac/przecinajac przy okazji pasa ruchu

    Czyli zmieniając pas- skęcam jednocześnie? Omijając: skręcam, zmieniam pas,
    potem znowu skęcam i zmieniam pas? Ale wcale nie muszę omijać? ;-)))
    Wszystko przy okazji? To definicje to tak dla jaj w Pord opisali? Czyli
    najpierw stosujemy przepis dotyczący skrętu, potem zmiany pasa, potem znowu
    skrętu i potem z nowu pasa? A wszystko to w 0,5 sek. w trakcie omijania?

    > to ze nie rozumiesz, to nie moja wina, idz do policjanta to ci wytlumaczy

    A to teraz wiem skąd ta twoja niechęć do samodzielnego myślenia. Po co jak
    wszystko gotowe? Policjanci wytłumaczą jaka jest prawda. Co tam jakiś Pord.
    Przecież policja ma rację i monopol na interpretację przepisów.
    Wiesz co? Sam poczytam. A dowcipy o milicjantach i wierszyk "spytaj
    milicjanta" też pamiętam. Widzę, że niewiele się zmieniło.

    Pzdr.
    --
    Gray

  • 133. Data: 2010-05-05 11:24:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Jak najbardziej skręcę nie zmieniając pasa ruchu.

    przeczytaj pierwszy post, a potem wykonaj to co obiecales, powodzenia

  • 134. Data: 2010-05-05 11:24:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy jak walnie we mnie samochód jadący na czerwonym świetle, to też
    > będzie moja wina, bo nie upewniłem się, czy mogę dokonać bezpiecznego
    > manewru przejazdu przez skrzyżowanie?

    Znam kilka przypadków, gdy tak było, a winę tę uznał sąd prawomocnym
    wyrokiem. Najczęstszy, to dzwon samochodu opuszczającego skrzyżowanie,
    który z jakiegoś powodu nie mógł tego uczynić wcześniej z rozpędzonym
    samochodem, który widząc czerwone i żółte światło wpada na skrzyżowania w
    pełnym impecie na samym początku zielonego (na poprzecznej jest już
    formalnie czerwone) nie upewniwszy się, czy skrzyżowanie jest puste. Bywają
    bardziej złożone sytuacje.

  • 135. Data: 2010-05-05 11:25:44
    Od: "Gray" <n...@a...com>

    > Użytkownik "Gray" napisał w wiadomości grup

    > aby cokolwiek liczyc, musielibysmy miec wiecej danych, a na podstawie
    > tych, mmoge jedynie zakladac, co niniejszym czynie

    Skoro już sobie zakładasz to załóż sobie jakieś dane. Może być kilka wersji.
    Będziesz mógł uprawdopodobnić swoje założenia.

    Pzdr.
    --
    Gray

  • 136. Data: 2010-05-05 11:26:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Gray" <n...@a...com> napisał w wiadomości grup

    > Wiesz co to jest "szczególna ostrożność"?

    wiem, ze nie zachowal jej skrecajacy ;)

    > Wiesz co? Sam poczytam.

    slusznie i naukowo

  • 137. Data: 2010-05-05 11:29:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:hrrk1f$jdg$...@n...onet.pl...

    > Sugerujesz, że skręcający z premedytacją zajechał drogę nieprawidłowo
    > wyprzedzającemu samochodowi?

    mam wrazenie ze nie przeczytales, badz nie zrozumiales odbywajacego sie
    tutaj dialogu

    sugeruje jedynie, to, ze lamanie przepisow przez kogos, nie upowaznia do
    lamania przepisow nas, to ze ktos z premedytacja przejechal przez podwojna
    ciagla, nie upowaznialo skrecajacego do wykonania manewru, bez upewnienia
    sie o bezpieczenstwie tego manewru

  • 138. Data: 2010-05-05 11:30:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:hrrjvg$jdg$...@n...onet.pl...

    > Czy jak walnie we mnie samochód jadący na czerwonym świetle, to też
    > będzie moja wina, bo nie upewniłem się, czy mogę dokonać bezpiecznego
    > manewru przejazdu przez skrzyżowanie?

    zadam pytanie, ktore juz widziales, jesli pieszy idzie srodkiem jezdni
    upowaznia cie do do przejechania go?

  • 139. Data: 2010-05-05 11:31:08
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 5 May 2010 13:24:42 +0200, szerszen napisał(a):

    > przeczytaj pierwszy post, a potem wykonaj to co obiecales, powodzenia

    Wykonuję to niemal codziennie, zatem nie widzę problemu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 140. Data: 2010-05-05 11:34:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Zakłądasz - a nie wiem na jakiej podstawie - że on nie omijał stojącego
    > na światłach awaryjnych samochodu. A w chwili obecnej od strony prawnej
    > nie jesteśmy w stanie tego w żaden sposób jednoznacznie ustalić.

    Rozważamy obie sytuacje, ale omijając powinien zachować właśnie
    szczególną ostrożność, choćby dlatego, że coś może nadjeżdżać z
    naprzeciwka. Z jakiegoś powodu jest podwójna ciągła.

    > Wiesz, zszedłeś już do jakiś dziwnych założeń. A jakby była mgła,
    > deszcz, śnieg, gradobicie?

    Nic takiego nie zakładam. Natomiast nauczony doświadczeniem wiem, że w
    wielu miejscach podwójna ciągła to nie jakies widzimisię, ale jest
    dlatego, że wyprzedzanie jest niebezpieczne.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl