  • Data: 2006-04-05 11:26:05
    Temat: pomyłka w nazwisku - i po sprawie???
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam i pytam:

    jakiś czas temu dostałem postanowienie z sądu, że muszę zapłacić za gaz w
    byłej siedzibie byłej firmy. nakaz wystawiony był na nazwisko nieco różniące
    się od mojego (nazwisko mam trudne, więc literówki się zdarzają).

    Złożyłem sprzeciw do tego wyroku, podając jako argumenty dwa główne powody:
    po pierwsze - błąd w nazwisku, a po drugie - że sprawa uległa przedawnieniu
    (od terminu płatności do złożenia pozwu minęły ponad trzy lata).

    I właśnie wczoraj dostałem odpowiedź z sądu o odrzuceniu mojego sprzeciwu
    (który podpisałem swoim nazwiskiem) z tego powody, że... nie jestem stroną w
    sprawie, bo stroną jest (i tu pada to nazwisko z błędami) więc nie mogę
    wnosić sprzeciwów...

    No i co teraz? Pomijając fakt, że sprawa rzeczywiście uległa przedawnieniu
    (poprzednią dokładnie tego samego typu wygrałem), to co mogę dalej zrobić?
    "Olać" wszystko - bo nakaz zapłaty zostanie wystawiony na "nie moje"
    nazwisko? Skoro mam wyrok sądu, że nie jestem żadną stroną w sporze - to
    może nie ma sensu tracić czasu i pieniędzy na zaskarżanie wyroku z powodu
    jego przedawnienia?

    I jeszcze coś - jakie są możliwości wykonania nakazu zapłaty, skoro nie
    będzie się zgadzać nazwisko???

    --
    Pozdrawiam Wielkanocnie :-)))
    (\ /)