  • Data: 2008-01-15 09:04:14
    Temat: polski parlament stanie przed sądem
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ciekawa sprawa,

    Jak myslicie jak sie potoczy? Kto i jakie argumenty i _paragrafy_
    wyciagnie?

    I czy jesli rencista wygra to... czy ruszy masowa ilosc pozwów?

    ---------------
    Warszawa: polski parlament stanie przed sądem
    "Super Express": Rencista złożył pozew przeciwko Polsce, bo ma 5 zł
    dziennie na jedzenie. Żąda od polityków godnego odszkodowania.
    Takiego procesu jeszcze nie było. Przed Sądem Okręgowym w Warszawie
    stanie... polski parlament. Polityków nieczułych na krzywdy zwykłych
    ludzi pozwał biedny rencista z Łodzi. Skazany na głodową rentę mężczyzna
    w końcu powiedział dość. No bo jak ma przeżyć za 5 zł dziennie?

    60-letni Jerzy Stefaniak z Łodzi kocha Polskę. Ale miał już dość
    upodlenia ze strony państwa. Gdy pomyśli ile cierpień zaznał od
    polityków i bezdusznych urzędników, ze złości zaciska pięści. "Mam już
    dość błagania w ośrodkach pomocy społecznej o zapomogi, odwoływania się
    w sądach od decyzji ZUS o wysokość renty" - tłumaczy zdenerwowany
    rencista. I nie ma mu się co dziwić - ocenia dziennik. Mężczyzna
    miesięcznie musi przeżyć za 559 zł. Właśnie tyle dostaje renty. Po
    odliczeniu opłat i zakupie leków na cukrzycę, pozostaje mu jedynie 5 zł
    dziennie.

    Rencista nie jest wymagający w swych roszczeniach. Chce tylko, by
    państwo oddało mu to, co jego. Jak sam wyliczył jego renta powinna
    wynosić ok. 1300 zł i żąda od państwa zwrotu zaległych pieniędzy - 250
    tys. zł.

    - Tu nie chodzi tylko o mnie, ale o wszystkich rencistów i emerytów,
    którzy są traktowani przez państwo jak piąte koło u wozu - mówi.

    Pierwszy taki proces w Polsce rusza już 24 stycznia. W rękach sądu
    znajdzie się los nie tylko pana Jerzego, ale milionów polskich emerytów
    i rencistów - komentuje "Super Express".

    http://wiadomosci.onet.pl/1673394,11,item.html

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"