  • 21. Data: 2003-11-27 13:07:48
    Temat: Re: policjant może wejśc lokalu bez nakazu ??????
    Od: "ensis" <ensis@(BEZTEGO).pf.pl>

    > W przypadku o którym mówimy podejrzany dowiaduje się o sprawie w
    > momencie gdy policja zapuka mu do drzwi. Czy będzie to dzień
    > wcześniej czy dzień później - nie ma znaczenia w przypadku, gdy
    > wcześniej nic o sprawie nie wiedział. W końcu prokurator podpisując
    > nakaz nie informuje o tym podejrzanego.

    oczywiscie ale adresy potencjalnych piratow policja dostaje od providera.
    jezeli po dostaniu tych adresow policja bedzie czekala 2 dni na nakaz to
    provider poinformuje userow a ci z kolei wywioza komputery i nielegalne
    plytki do cioc/babc i innych ;)

    --
    pozdrawiam serdecznie
    *artur sikora*

  • 22. Data: 2003-11-27 13:08:53
    Temat: Re: policjant moz.e wejs'c lokalu bez nakazu ??????
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "AJA" <a...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A niech im tam bedzie. Chcieli to beda mieli, jednego usera M$ Win mniej.
    >
    > Pozdrawiam
    > Jeszcze spod windy

    Przemyśl to jeszcze raz:
    http://www.computerworld.pl/artykuly/33410.html

    pzdr

  • 23. Data: 2003-11-27 13:21:46
    Od: Adam Olejniczak <a...@u...com.pl>

    _Mark_ wrote:

    > Użytkownik "AJA" <a...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Przemyśl to jeszcze raz:
    > http://www.computerworld.pl/artykuly/33410.html
    >
    > pzdr

    a to to juz bzdury.
    SCO probowalo ratowac w ten sposob swoja sytuacje finansowa i tyle

    doprawdy bylo by dziwne gdyby cokolwiek z tego wyniknelo

  • 24. Data: 2003-11-27 16:29:48
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Olejniczak" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > a to to juz bzdury.
    > SCO probowalo ratowac w ten sposob swoja sytuacje finansowa i tyle
    >
    > doprawdy bylo by dziwne gdyby cokolwiek z tego wyniknelo

    Obyś miał rację, bo nie chciał bym się przyuczać przez rok do linuksa,
    a póżniej okazałoby się, że właścicielem części kodu jast.....Bill który
    kupił
    SCO group

    pzdr

  • 25. Data: 2003-11-27 18:16:24
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tu się mylisz. Może i dają ciała, ale nie będą brać odpowiedzialności
    cudze
    > wybryki. No i dlaczego niby policja nie może wystąpić o nakaz, skoro ci
    > prokuratorzy są tacy dyspozycyjni?

    Bo sprawa jest "nie cierpiąca zwłoki" ;_))

    >I gdzie jest ta "sprawa nie cierpiąca
    > zwłoki" w przypadku kogoś, kto od kilku lat używa nielegalnego
    > oprogramowania?

    Bo dowiedzieli się przed chwilą.

    Pozdr
    Leszek

  • 26. Data: 2003-11-27 21:50:42
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    Leszku w przypadku twojego chorego toku rozumowania powiedz mi w takim razie jaka
    sprawa
    według jest "sprawą cirerpiącą zwłoki" ?

  • 27. Data: 2003-11-27 23:24:33
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bq4qfj$t1t$1@nemesis.news.tpi.pl>, Ali Gator wrote:
    [o sytuacji gdy zachodzi obawa zacierania dowodów przestępstwa]
> [...]
    > później - nie ma znaczenia w przypadku, gdy wcześniej nic o sprawie nie
    > wiedział. W końcu prokurator podpisując nakaz nie informuje o tym

    To może zależeć od okoliczności poprzedzających. Akurat najbardziej sporny
    w tych dyskusjach przypadek to masowe przeszukania np. akademików (w
    pozostałych przypadkach pewnie pozwolenie jest). Przykładowo policja ma
    nakaz na pokój nr 1. Udaje się tam z ekipą i stwierdza stado nielegalnego
    softu (cóż za niespodzianka). Stwierdza też, że całość jest spięta siecią
    a zasoby z pirackim softem udostępniane i obecne także na innych kompach w
    sieci tego akademika. Nie daje się ustalić w sposób prosty zależności
    komputer-pokój. Tak zresztą wyglądają typowe sieci lokalne.
    I co teraz?

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2003-11-28 07:14:46
    Od: "Krzys" <w...@s...pl>

    Użytkownik "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl> napisał w wiadomości
    | "Także we własnym domu musimy liczyć się z wejściem policjantów nawet bez
    | polecenia prokuratora. Aby zabezpieczyć dowody przestępstwa funkcjonariusz
    | może przeprowadzić przeszukanie okazując nakaz wydany przez kierownika
    | jednostki lub okazując legitymację."
    |
    | link do pełnej wypowiedzi:

    http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AI
    D=/20031124/TEMATYDNIA/3
    | 11230046
    |
    | Czy to prawda?
    | Jeśli tak to znaczy że policja jednak ma za duże uprawnienia jesli do
    | kowalskiego może wejśc nawet bez nakazu i se zorbić od z grymasu rewizje a
    | nóż coś znajdą.

    mam pytanie z podobnej beczki
    lecz osoba kontrolowana miala by byc osoba
    piastujaca stanowisko wojskowe, tzn pracujaca w wojsku
    czy wowczas moze rownie dobrze wparowac policja czy
    tez tylko ZW ?

  • 29. Data: 2003-11-28 10:05:17
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    > Bo dowiedzieli się przed chwilą.

    ;-)))))))))))

  • 30. Data: 2003-11-28 10:20:11
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > sieci tego akademika. Nie daje się ustalić w sposób prosty zależności
    > komputer-pokój. Tak zresztą wyglądają typowe sieci lokalne.

    Dobre pytanie. Nie wiem tylko, jaka jest podstawa prawna wynajmu pokoju w
    akademiku i jakie są jej warunki, a to może być kluczownym elementem
    układanki.

    Jednak nie zmienia to faktu, że nikt nie może stosować takich metod w
    stosunku do naszych domów. To że w internecie krążą piraci nie uzasadnia
    przeszukiwania mieszkań wszystkich użytkowników internetu na świecie, tym
    bardziej bez nakazu rewizji.
    To już czysty Orwell.

    Pzdr

    A.