  • 21. Data: 2006-03-29 00:31:54
    Temat: Re: polecony - doreczony - ale adresat za granica.
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości
    news:e0arf6$jb2$3@node1.news.atman.pl...
    > Nie pasuje mi to, że listonosz przynosi mi wezwanie do sądu, ktoś je
    > odbiera, niewiadomo kto, może nawet listonosz je przyniósł nie do tego
    > mieszkania gdzie trzeba, podpis pod odbiorem jest nieczytelny, w każdym
    > bądź razie ja tego wezwania nigdy nie widziałem, a dla sądu wezwanie
    > zostało skutecznie doręczone, więc zostałem powiadomiony o rozprawie,
    > ale się na nią nie stawiłem. Skoro odbierając z poczty awizowaną
    > przesyłkę muszę pokazać dowód tożsamości to jakim prawem jak listonosz
    > przynosi przesyłkę do domu to nie sprawdza kto ją odbiera.

    Kolego, to nie jest grupa przeznaczona do umieszczania
    jakichś Twoich bredni. Większych głupot to dawno już nie czytałem.
    Załóż sobie grupę o nazwie np. alt.fan.sg i tam umieszczaj
    swoje bezsensowne wypociny.

    --
    Piotr

  • 22. Data: 2006-04-01 23:32:05
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Dnia Mon, 27 Mar 2006 22:02:10 +0100, Marek napisał(a):

    > witam,
    > bardzo prosze o podpowiedz jak postapic z listem poleconym z urzedu
    > skarbowego (wezwanie do zlozenia zeznania podatkowego w sprawie spadku, na
    > ostemplowanym druku), ktore przyszlo listem poleconym na osobe przebywajaca
    > za granica

    Może to komunistyczny przepis i ustawa z czasów komuny, ale czasem bardzo
    przydatny własnie w takich sprawach jak wyżej.
    A jak się wyjeżdża do NIP w US warto zaktualizowac od razu a nie czekać.

    USTAWA
    z dnia 10 kwietnia 1974 r.
    o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    Art. 15.
    1. Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego
    ponad 2 miesiące, jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym
    ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu
    opuszczenia tego miejsca.
    (...)
    3. Osoba, która wyjeżdża za granicę na okres dłuższy niż 2 miesiące, jest
    obowiązana zgłosić swój wyjazd oraz powrót właściwemu ze względu na miejsce
    pobytu stałego organowi wymienionemu w ust. 1. Zgłoszenia wyjazdu dokonuje
    się najpóźniej w dniu opuszczenia dotychczasowego miejsca pobytu, a
    zgłoszenia powrotu - najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia
    powrotu.

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net