    From: "Hubert Grochowina" <1hubert@_wycinaj_.tenbit.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: pojemnośc a ubezpiecznie auta - długie troszk
    Date: Sat, 5 Nov 2005 01:14:00 +0100

    do tej pory ubezpieczyciel pytał o pojemnośc silnika i na podstawie tej
    informacji robił ubezpieczneie
    od 20 października mozna sobie wrzucic teoretycznie dowolny silnik
    w wydziele komunikacji trzeba zapodac jednak ze sie silnik wrzuciło nowy
    nie jego numer a pojemnośc - to nowość
    jesli w deklaracji zglosze ze np w transicie mam nie 2,5 l diesel a 2 litry
    lub 1,6 beznzyne albo 1,6 diesel to wpisza mi to w dowód
    pewnie trzeba bedzie to jeszcze na diagnostyce załatwiec ale to zwykle nie
    problem
    później juz nikt nigdy tego nie sprawdzi

    prosze nie umoralniać bo to tylko teoria która każdy moze uruchomić - ja,
    ty, ktokolwiek - ważne ze istanieje taka luka chyba

    skoro mam inny silnik to i mam mniejsze stawki za ubezpieczenie pytanie:

    dlaczego płace wieksze ubezpiecznie bo mam wiekszy silnik ?
    prosze o zajebiście konkretne uzasadnienie

    odpowiedź ze na podstawie pojemność jakoś trzeba ustalić koszt OC mnie nie
    satysfakcjonuje bo jest poprostu bez sensu jeśli chodzio ten sam rodzaj
    pojazdu.

    prosze spojrzeć wiekszy silnik w tym samym modelu pojazdu powoduje wieksze
    ubezpieczenie
    dlaczego - przecież to nie rozsadne
    ja mam tansita 2,5 litra 70 koni a kolega jeździ 2 litrowym z turbina i ma
    90 kilka - auta maja ten sam rocznik inny ma 1,6 benzyne z gazem
    a przeciez wszystkie maja ten sam rocznik kolor zawiszenie nawet
    sprawdziliśmy i skrzynie maja prawie identyczne (numerki lekko sie
    rozbiegaja ale po 5 biegów) ilośc drzwi ilośc miejsc - no oprócz silnika
    własciwie niczym sie nie róznia

    ja płace z nich najwieksze ubezpiecznie - wg mnie to niesprawiedliwość
    do tego moje auto spala chyba najwiecej (tak o litr) ON - płace wieksze
    wiekszy podatek drogowy -

    auto jest 9 osobowe - w dowodzie pisze ze to auto osobowe - a nie wiem
    dlaczego na parkingu kasuja za busa mimo ze obok stoi zafira 7 miejsc i to
    bus nie jest a przecież zajmuje dokładnie 1 miejsce parkingowe tak jak moj
    pojazd

    na myjni to samo zafira kompie sie za 10 zł a mój transit za 18 zł ta sama
    usługa - wody wiecej nie idzie - nikt mi tego nie wmówi - bo pracowałem
    kiedyś na myjni za małolata

    na tej samej zasadzie posiadacze TV 40' powinni płacic wiekszy abonament
    skoro maja '4 razy' wiecej obrazu niz ci co maja 20 cali
    to wg mnie tez jest nie sprawiedliwość - stac ich to niech płacą