  • 11. Data: 2006-10-26 04:57:18
    Temat: Re: podzial spadku przez sad, a umowa o podzielenie spadku
    Od: "Kraszan" <k...@g...com>

    > Tutaj bank najpewniej zażąda przedstawienia stwierdzenia nabycia spadku oraz
    > dowodu działu spadku. Dlatego najlepiej podzielić się wierzytelnościami z
    > rachunków bankowych pisemnie(notariusz nie jest potrzebny, choć bank może
    > wymagać notarialnego poświadczenia podpisów na umowie o częściowym dziale
    > spadku - koszt ok. 30 zł od łebka).

    Mam stwierdzenie nabycia spadku i notarialnie poswiadczone
    pelnomocnictwo wszystkich spadkobiercow. Czyli te wierzytelnosci moge
    podzielic sobie jak chce? Bez zadnych oplat? Powiedzmy z 600 tysiecy
    zlotych, wdowa chce jedynie 150 tysiecy (czesc ze wspolnoty malzenskiej
    jakby przekazuje dziecku), i dzieci np po 150. I wtedy kazdy zaplaci
    podatek tak, jak to wynika z uzgodnien miedzy spadkobiercami?

    > Czy potem tez bedzie mozna notarialnie albo
    >
    > Tak, tyle że we wniosku będziecie musieli wskazać sądowi, że domagacie się
    > jedynie częściowego działu i zniesienia współwłasności obejmującego tylko
    > nieruchomości spadkowe, ponieważ reszta spadku została już podzielona
    > umownie

    Dzieki wielkie. To by mnie ratowalo. Po prostu wierzytelnosci bankowe
    podziele wg moich upodobac, zaplace podatek, zrealizuje je, a potem w
    sadzie zniose wspolwlasnoc obydwu nieruchomosci na wdowe. Tak?