  • Data: 2003-02-23 17:03:44
    Temat: podział mieszkania z KW a wspólnota mieszkaniowa
    Od: "Miles" <B...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    wraz z kuzynem chcemy kupić mieszkanie wraz z przyległym obok poddaszem
    (jeszcze nie zaadoptowanym - w sumie ponad 125 m2) i podzielic je na 2
    mieszkania. Mieszkanie wraz z poddaszem (ktore w inwentaryzacji widnieje
    jako pom. gosp. 79 m2) ma 1 ksiege wieczysta, ktora zawiera w sobie zarowno
    mieszkanie jak i to przylegle obok poddasze (dzieli je scianka dzialowa).
    Problem w tym, ze chcemy do mieszkania dorzucic czesc strychu i powiekszyc
    mieszkanie do 60 m2, a 65 m2 strychu zaadaptowac na mieszkanie.

    Jakie procedury prawne mnie czekaja w przypadku takiego zamiaru?? Z
    pewnoscia beda to procedury administracyjne zwiazane z adaptacja poddasza,
    ale co dodatkowo jesli chodzi o wydzielenie 2giego mieszkania??

    Dodam ze jest mieszkanie ze strychem na 4 pietrze w kamienicy, nie jest to
    zabytek, i jest wspolnota mieszkaniowa (9 wspolnikow + ja na calosc, a
    docelowo 9 + 2 - ja i kuzyn).

    Czy do wydzielenia poddasza z KW konieczna jest zgoda wspolnoty ?? i czy
    wspolnota moze jakos zablokowac taki proces (gdyby ktos byl przeciwko
    takiemu pomyslowi)

    bede wdzieczny za wszelkie uwagi

    Leszek M.