  • 1. Data: 2008-06-26 10:49:43
    Temat: podzial majatku
    Od: "Wojtek" <g...@W...gazeta.pl>

    witam serdecznie
    jestesmy 15 lat po rozwodzie,ale nie bylo dotad sprawy o podzial majatku
    (pozostawionego w Polsce i tylko w Polsce).Byla zona mieszka w Polsce, ja od
    19 lat w niemczech

    Jak jest z rzeczami ruchomymi?Wszystko wziela moja ex, ja wzialem grunt
    rolny, ktory teraz ma duza wartosc, a rzeczy z naszego majaku w domu nie
    maja zadnej.Jak sad do tego sie ustosunkowuje?Czy bede musial jej oddac
    polewe gruntu?Tylko ja jestem wpisany do aktu notarialnego, bo gdy kupowalem
    mieszkalismy osobno(ja za granica).Wlasciwie bylismy w separacji, tylko ze
    wtedy takiej instytucji nie bylo.

    uprzejmie prosze o odpowiedz.
    wojtek

  • 2. Data: 2008-06-27 05:33:47
    Temat: Re: podzial majatku
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > kupowalem
    > mieszkalismy osobno(ja za granica).Wlasciwie bylismy w separacji, tylko ze

    Czy w tym akcie notarialnym zostało zaznaczone, że grunt kupiłeś z dorobku
    własnego ? Przeczytaj go uważnie.

  • 3. Data: 2008-06-27 06:32:01
    Od: "Wojtek" <m...@N...gazeta.pl>

    Wlasnie nie jest.Nikt mi nie podpowiedzial, ze tak trzeba wpisac.Myslalem,
    ze jak akt notarialny jest na mnie to jestem wlascicielem.Tym bardziej, ze
    zylismy od 2 lat osobno, w roznych krajach.
    Najwazniejsze pytanie-czy sad wezmie pod uwage, ze ex wziela wszystkie
    rzeczy z mieszkania.Wiem, ze one nie maja zadnej wartosci, ale czy dzieki
    temu bedzie mi sie nalezec wieksza czsc dzialki?Czy w ogole moze sad mi
    przyznac cala dzialke?Bede wdzieczny za odpowiedz.

  • 4. Data: 2008-06-27 14:43:12
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    W takim razie trzeba będzie podzielić się z żoną bo ziemia została kupiona
    za wspólne pieniądze. Jeśli masz tutaj obiekcje, że to były jednak "twoje"
    pieniądze to pamiętaj, że dochodzy w małżeństwie dzieli się na pół z
    małżonkiem.

  • 5. Data: 2008-06-27 19:17:06
    Od: "Wojtek" <m...@N...gazeta.pl>

    Wiem ze tak to jest w prawie, ale czy sad bierze pod uwage to, ze wszystkie
    rzeczy z mieszkania wziela zona?

  • 6. Data: 2008-06-27 19:22:25
    Od: "patyk" <p...@N...gazeta.pl>

    Wojtek <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Wiem ze tak to jest w prawie, ale czy sad bierze pod uwage to, ze wszystkie
    > rzeczy z mieszkania wziela zona?

    bierze pod uwage
    ale bierze tez pod uwage wartosc tych rzeczy
    i musisz przygotowac sie na udowodnienie tego faktu - jesli zona zaprzeczy, ze w
    ogole cos wziela

    pozdr.

  • 7. Data: 2008-06-27 19:41:52
    Od: "Wojtek" <m...@N...gazeta.pl>

    sa swiadkowie, wiec nie bedzie problemow z udowodnieniem.Wartosc tych rzeczy
    jest zerowa.Ale bylaby to niesprawiedliwosc, ze zona dostala i nasze wspolne
    rzeczy z mieszkana i tez polowe dzialki.

  • 8. Data: 2008-06-27 19:43:54
    Od: "Wojtek" <m...@N...gazeta.pl>

    i jeszcze dzieki za odpowiedzi.
    Nie wiem czy brac prawnika, czy w ogole mam szanse sprawe wygrac.Mnie by
    usatysfakcjonowalo gdyby sad przeznaczyl zonie np.1/4.

  • 9. Data: 2008-06-27 19:47:51
    Od: "patyk" <p...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > jest zerowa.Ale bylaby to niesprawiedliwosc, ze zona dostala i nasze wspolne
    > rzeczy z mieszkana i tez polowe dzialki.

    ty masz swoich swiadkow
    ex-zona zapewne bedzie miala swoich
    a czy jest sprawiedliwe, ze ty masz dzialke o duzej wartosci materialnej a byla zona
    przedmioty z
    mieszkania o duzej wartosci emocjonalnej?
    sad bedzie musial to jakos podzielic
    twoje zeznania i wszelkie fakty na pewno wezmie pod uwage
    ale
    jak juz ktos napisal na tym forum:
    do sadu nie idzie sie po sprawiedliwosc, ale po wyrok
    w twoim wypadku bedzie to postanowienie o podziale majatku dorobkowego...

    pozdr.

  • 10. Data: 2008-06-27 19:55:33
    Od: "Wojtek" <m...@N...gazeta.pl>

    Tak tylko jak sie rozstawalismy dzialka miala wartosc telewizora.Pozniej
    wygralem los na loterii bo gmina ziemie odrolnila i wartosc dzialki
    wrosla.Przez 17 lat zona nie roscila sobie praw do dzialki.Gdybym byl madry
    i zrobil podzial po rozwodzie dzialka bylaby moja i pewnie pare rzeczy z
    mieszkania bym dostal jesli ma byc dzielone na pol.Ale umowilismy sie ustnie
    i to byl moj blad.