  • 1. Data: 2002-11-19 11:29:58
    Temat: podwyzszenie kapitalu do 25.000 spolki w upadlosci
    Od: "Waldi" <w...@i...pl>

    Od 1.1.2003 trzeba powdyzszyc kapital w sp z o o
    do 25.000
    Czy w przypadku zlozonego wniosku o upadlosc tez bedzie trzeba ten kapital
    podwyzszyc???

  • 2. Data: 2002-11-19 21:28:13
    Od: "agadave" <a...@s...pl>

    nie od 1.1.2003, tylko 3 lata po wejsciu ksh w zycie - ksh weszlo 1.01.2000,
    czli po trzech latach to od 1.01.2004

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-11-19 22:12:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    No to policzmy wspólnie:

    Ustawa weszła w życie 1.01.2000 r.
    1 rok:...........................1.01.2001 r.
    2 rok:.......................... 1.01.2002 r.
    3 rok:.......................... 1.01.2003 r.
    ------------------------------------
    1.01.2004 roku upłynie cztery lata od jej wejścia w życie. Ale to też piękny
    wiek. Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-11-19 22:22:31
    Od: "Hubert Kowalski" <h...@u...infinium.pl>

    > nie od 1.1.2003, tylko 3 lata po wejsciu ksh w zycie - ksh weszlo
    1.01.2000,
    > czli po trzech latach to od 1.01.2004

    KSH wszedl w zycie 1.01.2001, gdyby bylo tak jak piszesz to termin bylby
    rzeczywiscie 1.01.2003 :-)

    Poza tym art 624 par 4 KSH moim zdaniem wylacza potrzebe podwyzszania
    kapitalu spolki bedacej w likwidacji. Ale moge sie mylic - nie jestem
    prawnikiem.

    Pozdrawiam

    Hubert

  • 5. Data: 2002-11-20 18:34:21
    Od: "Waldi" <w...@i...pl>

    To czy ktos w koncu zna termin podwyższenia kapitału do 25 000
    (a może przy okazji podwyższenia do 50.000 )

    Pozdrawiam,

    Waldi

  • 6. Data: 2002-11-20 21:34:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Poprzednio zajmowałem się matematyką, ale skoro powstał spór, to postarałem
    się go wyjaśnić. Kodeks Spółek Handlowych został uchwalony 15 września 2000
    roku i opublikowany 8 listopada 2000 roku w Dzienniku Ustaw. Zgodnie z art.
    633 wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2001 roku. Tak więc trzy lata od tej
    daty, to będzie 1 stycznia 2004 roku.

    Zgodnie z powołanym przez Huberta artykułem 624$4 ksh, w związku z art.
    623$3 sankcją w stosunku do spółki jest wezwanie przez sąd do usunięcia
    nieprawidłowości polegającej na zaniżonym kapitale w terminie 6-ciu
    miesięcy, a po bezskutecznym upływie tego terminu sąd zarządzi rozwiążanie
    spółki, co zaskutkuje zgodnie z 461$1 ksh jej likwidacją. No ale wy już ją
    likwidujecie, więc w zasadzie nie saskutkuje niczym.

  • 7. Data: 2002-11-24 13:29:10
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | spółki, co zaskutkuje zgodnie z 461$1 ksh jej likwidacją. No ale wy już ją
    | likwidujecie, więc w zasadzie nie saskutkuje niczym.

    czyli jak nie podniosę kapitału w spółce, a nie ma ona żadnych pieniędzy na
    działalnośc i na likwidacje to ulegnie likwidacji?

    a co z zarządem czy grożą mu jakieś sankcje?