  • 21. Data: 2011-05-27 22:24:10
    Temat: Re: podwójne OC - prośba o pomoc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ManFreD" <e...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:irdq72$m3a$1@mx1.internetia.pl...
    > Czy dobrze rozumuję?

    Opierając sie na zacytowanym przez Ciebie artykule, to słusznie rozumujesz.
    Problem w tym, że niestety źródłem prawa on nie jest. Po za tym
    przeprowadzony przez Ciebie wywód pomija pewną istotną kwestię. W chwili
    zawierania umowy z drugim towarzystwm Ciebie wiąże umowa z pierwszym, która
    sie automatycznie przedłuża. A zatem argument, ze to drugie ubezpeiczenie
    jest tym obowiazkowym jest o tyle niecelny, że przecież to pierwsze jest
    obowiązkowe, a drugie dobrowolne. W sposób opisany w artykule drugą umowę
    spokojnei da się wypowiedzieć. Ale pierwszej moim zdaniem nie, bowiem brak
    tu aspeku jej zawarcia. Przedłużenie umowy nie jest moim zdaniem jej
    zawarciem, o ile na zasadach określonych w prawie lub umowie następuje
    automatycznie. Prawo do wypoiwedzenia umowy w terminie 30 dni ma za zadanie
    chronić nas przed jakimś błędnym wyborem.

    Reasumując moim zdaniem Twój wywód jest niecelny.

  • 22. Data: 2011-05-28 06:36:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ManFreD pisze:

    > Na necie znalazłem taki artykuł:
    >
    > "Jeśli dojdzie do automatycznego odnowienia umowy i równocześnie
    > ubezpieczający zawrze nową umowę ubezpieczeniową, jest on wówczas objęty
    > podwójnym ubezpieczeniem i jest zobowiązany do zapłacenia składki w obu
    > towarzystwach ubezpieczeniowych. Zawarcie kolejnej umowy
    > ubezpieczeniowej z formalnego punktu widzenia nie dotyczy już
    > ubezpieczenia obowiązkowego, ponieważ warunek zawarcia obowiązkowej
    > umowy został spełniony przy zawieraniu wcześniej obowiązującej umowy. W
    > takiej sytuacji nie obowiązują stron wskazane w ustawie o
> [...]

    To totalna bzdura

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU