  • 31. Data: 2002-12-16 22:55:25
    Temat: Odp: pobicie/bojka i ewentulane roszczenia
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Sandra napisa_(a):
    >
    > Sandro w jakich sprawach stosuje się ustawę o postępowaniu w sprawach
    > nieletnich? Dla ułatwienia art.1.

    tak sie składa ,ze znam go na pamięc upn tak? jesli upn to znam go na pamięc
    i 15 upn tez

    a co do tego to osoba fizyczna niekoniecznie ma pełną zdolność do czynności
    prawnej a tym samym nie nie ma pełnej zdolności do występowania ...

    Sandra

  • 32. Data: 2002-12-16 22:59:03
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@w...pl.nospam> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atll6r$8aj$...@n...tpi.pl...
    > naprawi wynikłą stąd szkodę, albo pozostaje właśnie pozwanie go do sądu
    > cywilnego - przynajmnie w teorii.

    a ja twierdze ze to bzdura ...może przedzwonisz do sądu co? i wtedy
    pogadamy?

    Sandra

  • 33. Data: 2002-12-16 23:07:59
    Temat: Re: pobicie/bojka i ewentulane roszczenia
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > a ja twierdze ze to bzdura ...może przedzwonisz do sądu co? i wtedy
    > pogadamy?

    Niby do kogo w sądzie? Zresztą dość ciekawe żródło wiedzy.

    KG

  • 34. Data: 2002-12-16 23:10:46
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > tak sie składa ,ze znam go na pamięc upn tak? jesli upn to znam go na pamięc
    > i 15 upn tez

    To może odpowiesz?
    I co wg Ciebie mówi art.15?

    > a co do tego to osoba fizyczna niekoniecznie ma pełną zdolność do czynności
    > prawnej a tym samym nie nie ma pełnej zdolności do występowania

    Możliwość bycia pozwanym w procesie zależy od zdolności prawnej (a
    ściślej sądowej) a nie zdolności do czynności prawnych. Nie dyskutujemy
    tu o tym, kto będzie występował w imieniu małoletniego, bo to że nie on
    sam to nie ma wątpliwości.

    KG

  • 35. Data: 2002-12-16 23:18:06
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Sandra napisa_(a):

    > Niby do kogo w sądzie? Zresztą dość ciekawe żródło wiedzy.

    wystarczy do sekretariatu cywilnego i przedstawic tą sprawe ...a dostaniesz
    odpowiedz prawidłową ...lub zainteresowany ,który poruszył ten wątek myśle
    ,że przy takich poradach jak twoja i pana depilatora z czystym sumieniem
    moze złożyć sprawe a zobaczymy co nam napisze w nastepny poscie...

    Sandra

  • 36. Data: 2002-12-16 23:22:35
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Sandra napisa_(a):
    >
    > To może odpowiesz?
    > I co wg Ciebie mówi art.15?

    masz na mysli pewnie druga czesc przepisu? :-)

    do tej drugiej czesci odpowiednik ma wydz.karny jak poczytasz dalej upn...

    Sandra

  • 37. Data: 2002-12-16 23:27:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    A tu się nie da? Sądu się specjalnie nie boję, ale mam przekonanie, że
    telefon tu nic nie zmieni. Nikt nie ma patentu na nieomylność, nawet jeśli
    siedzi na co dzień w sądzie.

    Co do właściwości sądów, skoro dotychczas podniesone przez mnie argumenty
    Cię nie przekonały, to mam jeszcze jeden:
    USTAWA z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych. (Dz. U. z
    dnia 12 września 2001 r.) w art. 12 mówi:

    Sąd rejonowy dzieli się na wydziały:
    1) cywilny - do spraw z zakresu prawa cywilnego,
    2) karny - do spraw z zakresu prawa karnego, w tym do spraw o wykroczenia
    rozpoznawanych w drugiej instancji,
    3) rodzinny i nieletnich (sąd rodzinny) - do spraw:
    a) z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego,
    b) dotyczących demoralizacji i czynów karalnych nieletnich,
    c) dotyczących leczenia osób uzależnionych od alkoholu oraz
    od środków odurzających i psychotropowych,
    d) należących do sądu opiekuńczego na podstawie odrębnych ustaw,
    4) pracy (sąd pracy) - do spraw z zakresu prawa pracy,
    5) ksiąg wieczystych - do prowadzenia ksiąg wieczystych oraz do innych
    spraw cywilnych z zakresu postępowania wieczystoksięgowego.

    Jak stąd wynika, rozpatrywanie roszczeń cywilnych nie pozostaje we
    właściwości sądu rodzinnego, tylko cywilnego. Mam nadzieję, iż ten argument
    Cię przekona.

  • 38. Data: 2002-12-16 23:48:00
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > masz na mysli pewnie druga czesc przepisu? :-)

    Mam na myśli art.1 określający zakres stosowania ustawy.
    Uważasz, że każda sprawa z udziałem nieletniego to ta, o której mowa w
    art.15?
    Zresztą dość ciekawe jest przenoszenie pojęcia 'nieletniego' na grunt
    prawa cywilnego.

    > do tej drugiej czesci odpowiednik ma wydz.karny jak poczytasz dalej upn...

    I nic Ci to nie mówi?

    KG

  • 39. Data: 2002-12-16 23:50:22
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
> [...]
    > ,że przy takich poradach jak twoja i pana depilatora z czystym sumieniem
    > moze złożyć sprawe a zobaczymy co nam napisze w nastepny poscie...

    A co się wg. Ciebie stanie?
    A odchodząc od właściwości nadal pozostaje kwestia przepisu, który
    wyłącza wobec nieletniego stosowanie kodeksu cywilnego.

    KG

  • 40. Data: 2002-12-17 00:02:03
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@w...pl.nospam> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atlo3j$s5s$...@n...tpi.pl...
    > Jak stąd wynika, rozpatrywanie roszczeń cywilnych nie pozostaje we
    > właściwości sądu rodzinnego, tylko cywilnego. Mam nadzieję, iż ten
    argument
    > Cię przekona.

    nie bede sie spierała zainteresowany złoży wg. waszych opinii i zobaczymy
    czy sprawy nie przekażą wg.własciwości

    ja sie nie zgadzam z Wami ...

    Sandra