  • 11. Data: 2008-05-05 08:14:39
    Temat: Re: po śmierci Dziadka - co zrobić z długiem?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:fvjvo2$gu5$1@inews.gazeta.pl...

    > Przy przyjeciu spadku wprost w calosci. Przy przyjeciu spadku z
    > "dobrodziejstwem inwentarza" do wysokosci aktywów spadku.

    a ja sie w tym miejscu chcialbym zapytac jak wyglada konkretnie procedura
    przyjecia spadku z dobrodziejstwem inwentarza, slyszalem kiedys ze trzeba
    zatrdudnic komornika, ktory oszacuje wielkosc spadku i wielkosc ewentualnych
    dlugow, jesli tak, to czy trzeba mu zaplacic z wlasnej kieszeni, czy umieszcza
    on swoja dole ;) po stronie dlugow i sciaga ze spadku

    chodzi mi o to, czy w przypadku kiedy pojawia sie jakies dlugi o ktorych nie
    wiadomo bylo wczesniej, to czy nie straci sie przypadkiem na kosztach komornika?

  • 12. Data: 2008-05-09 19:48:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > W ciągu 6 miesiecy od smierci odrzucic spadek.

    Przy odrzucaniu warto zwrocic uwage, na kogo spadek przejdzie...

    MJ