  • 1. Data: 2005-06-11 19:00:32
    Temat: po jakim czasie mijaja Prawa Autorskie?
    Od: "psycho" <h...@o...pl>

    Witam,
    Mam takie pytanie czy sciagniecie np. filmu Metropolis z 1927 z sieci
    edonkeya jest legalne? tego filmu nigdzie w polsce nie dostane (przynajmniej
    nie wiem gdzie). I czy takie sciagniecie filmu jest legalne? slyszalem ze po
    kilkunastu latach prawa autorskie mijaja ale nie wiem czy to prawda

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2005-06-11 19:08:03
    Temat: Re: po jakim czasie mijaja Prawa Autorskie?
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 11 Jun 2005 21:00:32 +0200, psycho napisał(a):

> [...]
    > nie wiem gdzie). I czy takie sciagniecie filmu jest legalne? slyszalem ze po
    > kilkunastu latach prawa autorskie mijaja ale nie wiem czy to prawda

    Mijają - po 70 latach.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-06-11 19:41:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź
    <news:wcgtqwijb5zk$.142cs4h8fsrgg$.dlg@40tude.net> autorstwa niejakiego
    Mieczysław wyjaśniam co następuje:

    > Mijają - po 70 latach

    To jest chyba bardziej skomplikowane? ;-)

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 4. Data: 2005-06-11 19:55:57
    Od: "psycho" <h...@o...pl>

    > Mijają - po 70 latach.

    tzn. ze filmy wydane przed 1935 rokem moge sciagac legalnie?

  • 5. Data: 2005-06-11 19:59:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d8ffji$r2s$1@news.onet.pl> autorstwa
    niejakiego psycho wyjaśniam co następuje:

    > tzn. ze filmy wydane przed 1935 rokem moge sciagac legalnie?

    70 lat "od śmierci najpóźniej zmarłej z wymienionych osób: głównego
    reżysera, autora scenariusza, autora dialogów, kompozytora muzyki
    skomponowanej do utworu audiowizualnego".

  • 6. Data: 2005-06-11 20:11:45
    Od: "psycho" <h...@o...pl>

    > 70 lat "od śmierci najpóźniej zmarłej z wymienionych osób: głównego
    > reżysera, autora scenariusza, autora dialogów, kompozytora muzyki
    > skomponowanej do utworu audiowizualnego".

    a jesli tych filmow nie mozna kupic w sklepie? a nawet nie mozna ich dostac
    w wypozyczalni kaset/DVD? to w takim razie moge poniesc jakies konsekwencje?
    i co mam zrobic jesli chce obejrzec ten film? :) (oczywisice aby to bylo
    legalne:D )

  • 7. Data: 2005-06-11 22:17:16
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > edonkeya jest legalne? tego filmu nigdzie w polsce nie dostane (przynajmniej
    > nie wiem gdzie).

    Najlatwiej wymyslec byle jaka wymowke a najtrudniej poszukac.
    Film jest od dawna w dystrybucji.

    Chociazby tutaj:
    http://www.merlin.com.pl/frontend/towar/393355

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2005-06-12 09:22:29
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Art. 36. Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie, autorskie prawa
    majątkowe gasną z upływem lat siedemdziesięciu:

    1) od śmierci twórcy, a do utworów współautorskich - od śmierci współtwórcy,
    który przeżył pozostałych,

    2) w odniesieniu do utworu, którego twórca nie jest znany - od daty
    pierwszego rozpowszechnienia, chyba że pseudonim nie pozostawia wątpliwości
    co do tożsamości autora lub jeżeli autor ujawnił swoją tożsamość,

    3) w odniesieniu do utworu, do którego autorskie prawa majątkowe przysługują
    z mocy ustawy innej osobie niż twórca - od daty rozpowszechnienia utworu, a
    gdy utwór nie został rozpowszechniony - od daty jego ustalenia,

    4) w odniesieniu do utworu audiowizualnego - od śmierci najpóźniej zmarłej z
    wymienionych osób: głównego reżysera, autora scenariusza, autora dialogów,
    kompozytora muzyki skomponowanej do utworu audiowizualnego.

    Pozdrawiam

    Michał