  • 11. Data: 2006-08-30 12:20:31
    Temat: Re: pies zagryzł kury dostałem wyrok
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    adam158 napisał(a):
    > zaocznego/teoretycznie bo nie będę się przecież odwoływał/
    > czy jest rozprawa i trzeba iść osobiście,czy też zaocznie,

    jest
    jak nie pójdziesz, to zapewne też będzie wyrok

    > czy grzywna może wzrosnąć i co z kosztami dołożą jakies czy nie tzn.
    > za pierwszą instancje i za odwołanie czy też nie

    po wniesieniu sprzeciwu wyroku jakby nie było i możliwe jest każde
    rozstrzygnięcie

    KG

  • 12. Data: 2006-08-30 12:20:39
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Alek napisał(a):
    > Nie ma w takim przypadku instytucji oskarżyciela posiłkowego?

    jeśli jest, to mogą być koszty
    rzadko jest

    > Nie orzeka się nakazu naprawienia szkody?

    niekiedy się orzeka

    KG

  • 13. Data: 2006-08-30 12:37:22
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

    > Co mnie dziwi bo kwota niewielka i np. miesięczny koszt utrzymania tych
    > dwóch psów jest wyższy. No chyba że ich nie karmi tylko wypuszcza żeby
    > sobie zapolowały na drób :)

    To są rozważania pozaprawne.

    > uprawomocni,
    >
    > A na jaką okoliczność zostawiasz ten pozostały procent?

    brak legitymacji po którejś ze stron, źle sformułowane żądanie pozwu,
    skutecznie wzniesiony zarzut potrącenia lub przedawnienia, wniesienie
    nadzwyczajnego środka zaskarżenia w postępowaniu wykroczeniowym zakończone
    uchyleniem wyroku ....

    praktyka przynosi wiele niespodzianek

    Marcin.

  • 14. Data: 2006-08-30 12:38:32
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

> [...]

    > A na jaką okoliczność zostawiasz ten pozostały procent?

    brak legitymacji po którejś ze stron, źle sformułowane żądanie pozwu,
    skutecznie wniesiony zarzut potrącenia lub przedawnienia, wniesienie

  • 15. Data: 2006-08-30 12:39:24
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

> [...]

    > A na jaką okoliczność zostawiasz ten pozostały procent?

    brak legitymacji po którejś ze stron, źle sformułowane żądanie pozwu,
    skutecznie podniesiony zarzut potrącenia lub przedawnienia, wniesienie

  • 16. Data: 2006-08-30 12:39:38
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Krzemiński napisał(a):
    > Na podstawie tego wyroku nie. Ale byłoby wskazane dogadanie się z
    > właścicielem bo może Cię pozwać o naprawienie szkody, tym bardziej, że
    > sprawę ma na 99% procent wygraną, jeśli ten wyrok nakazowy się uprawomocni,
    > z tego względu, że będzie przesądzona kwestia twojej winy w powstaniu
    > szkody.

    uważasz że art.11 kpc odnosi się też do wyroków wydanych w sprawach o
    wykroczenia?

    KG

  • 17. Data: 2006-08-30 12:49:04
    Od: "mw158979" <n...@p...gazeta.pl.dowidzenia>

    "kam" <#k...@w...pl#> schrieb
    > w procesie cywilnym opłaty i koszty zależne są od rodzaju sprawy i
    wartości
    > koszty adwokackie które może zasądzić sąd limitowane są przez przepisy -
    > maksymalnie do kilkudziesięciu tysięcy

    Jak sie nazywaja te przepisy?
    (kodeks czegos?, rozporzadzenie kogos?)
    Zupelnie nie wiem czego szukac.

    hej

  • 18. Data: 2006-08-30 12:50:31
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    mw158979 napisał(a):
    > Jak sie nazywaja te przepisy?
    > (kodeks czegos?, rozporzadzenie kogos?)
    > Zupelnie nie wiem czego szukac.

    Koszty procesu w postępowaniu cywilnym regulują:
    art.98 i nast kodeksu postępowania cywilnego
    ustawa z 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych
    rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości w sprawie opłat za czynności
    adwokackie oraz ponoszenia przez Skarb Państwa kosztów nieopłaconej
    pomocy prawnej udzielonej z urzędu
    rozporządzenie MS w sprawie opłat za czynności radców prawnych oraz
    ponoszenia przez Skarb Państwa kosztów pomocy prawnej udzielonej przez
    radcę prawnego ustanowionego z urzędu

    KG

  • 19. Data: 2006-08-30 12:50:56
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

    > uważasz że art.11 kpc odnosi się też do wyroków wydanych w sprawach o
    > wykroczenia?

    Nie uważam, bo ten przepis mówi o przestępstwie.

    Marcin.

  • 20. Data: 2006-08-30 12:53:17
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Krzemiński napisał(a):
    > Nie uważam, bo ten przepis mówi o przestępstwie.

    więc z winą może być różnie...
    a raczej ze związkiem przyczynowym

    KG