  • 51. Data: 2012-04-03 15:00:50
    Temat: Re: pedofilia :)
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.04.2012 14:41, olo pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek"
    > O panteonie wymyślonych poprzez ludzi bogów i bóstw.

    A to nie znam tego panteonu. Ale skoro piszesz o ,,wymyślonym przez
    ludzi'' no to odpowiedź na twoje pytanie jest jedna: żadne z nich.

    > Ale Żydzi wierzą w jednego Boga a chrześcijanie w niby też jednego tylko
    > w 3 osobach.
    > Moje pojęcie nie ogarnia już tego jak coś jednego ma być w trzech
    > osobach,

    No cóż, wielu ziemskich rzeczy nie ogarniamy, a chciałbyś ogarnąć rzeczy
    boskie?

    > zresztą tak naprawdę to uwzględniając wszelkie aniołki i
    > diabełki to jest to jednak kryptopoliteiczna wiara wbrew deklaracjom
    > doktryny.

    Aniołki i diabełki nie są Bogiem.

    > Ja jestem skłonny przypuszczać, że gdybyś urodził się wcześniej to
    > wierzyłbyś w Światowida. No i byłbyś równie silnie przekonany o jego
    > prawdziwości.

    I co to zmienia?

    > Nie było by więc tej dyskusji gdybyś precyzyjnie
    > stwierdził że chodzi ci o boga którego ty uważasz za prawdziwego, i
    > wartości które ty uważasz za prawdziwe.

    A ty mówisz w imieniu cudzym?

    > Boże, toż w Stary Testamencie masz ludobójstwa na tle seksualnym,
    > ludobójstwa na tle wyznaniowym, skłanianie do dzieciobójstwa,
    > kazirodztwo, stręczycielstwo - cały zakres zainteresowania KK (kodeksu).

    Owszem, dlatego Pismo jest prawdziwe. Stary Testament opisuje historię
    Narodu Wybranego, który nieraz błądził, bo i nie ma nikogo bez winy,
    wszyscy są grzeszni.
    Więc i owszem, wiele przykładów nagannych można tam znaleźć. Ale można
    tam znaleźć również Bożą miłość i to, że Bóg nas kocha takimi, jakimi
    jesteśmy, nawet jeśli taki przykładowo Dawid cudzołoży i zabija męża
    swojej kochanki. Bóg daje mu szansę na nawrócenie.

    > Tak jakbyś zalecał jako źródło souvre-vivre film "Masakra teksańską piłą
    > łańcuchową" :(

    Całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do
    wykrywania błędów, do poprawy, do wychowania w sprawiedliwości, aby
    człowiek Boży był doskonały, do wszelkiego dobrego dzieła przygotowany.
    (2 List do Tymoteusza 3:16, BW)

    A Ty wybierasz Stary Testament tylko to raz.
    Dwa rozpatrujesz go bez przygotowania kulturowego ani teologicznego.

    Chrześcijanie żyją w czasach Nowego Przymierza (Nowego Testamentu),
    który w raz z rozwojem ludzkości wyśrubowuje standardy i wprowadza
    najważniejsze przykazanie miłości. Oczywiście ono już częściowo w
    starotestamentowym dekalogu było wprowadzane, ale nie przenoś standardów
    sprzed 4 tysięcy lat na czasy obecne. Obecnie obowiązuje nas o wiele
    wyższy standard, standard zapoczątkowany miłością Jezusa Chrystusa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 52. Data: 2012-04-03 15:03:25
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.04.2012 14:47, Andrzej Lawa pisze:

    > Przemuś - idź sobie do Natanka i razem się branzlujcie "walką z
    > szatanem". Ale nie róbcie kolejnej krucjaty w świecie rzeczywistym - ten
    > świat ma dość masakr, rzezi i gwałtów "w imię boga".

    Oluś, to, że ktoś wykona gwałt w imię twoje, nie znaczy żeś ty temu
    winny. Owszem, przez wieki popełniano wiele złych rzeczy powołując się
    na Boga. Podobnie zresztą teraz znaleźć można terrorystów, którzy
    zabijają w imię Allaha, choć Islam to również religia miłości, a
    cytowane przez terrorystów wersety są fragmentaryczne i dobrane podług
    ich woli, a nie woli Bożej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 53. Data: 2012-04-03 15:09:28
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa"

    >Nienie, bo Jowisz to był Jahwe incognito, nie wiedziałeś? ;->
    Nienienie, to Manitou zrobił Jowisza. Manitou w ogóle zrobił Bing-Bang i
    wszystko co ino.
    I to jest prawda najprawdziwsza.
    Przy bajdełeju prawo podwójnego przeczenia się kłania ;)

    pzdr
    olo

  • 54. Data: 2012-04-03 15:12:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > W dniu 03.04.2012 14:47, Andrzej Lawa pisze:
    ^^^^^^^

    > Oluś, to, że ktoś wykona gwałt w imię twoje, nie znaczy żeś ty temu
    ^^^^^

    Cóż, wyraźnie widać, jak "dobrze" fundziaki potrafią czytać ;->

  • 55. Data: 2012-04-03 15:13:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.04.2012 14:39, Dominik & Co pisze:

    > Pacz Pan, ateista z brakiem Boga.

    Nom. Skup się chwilę, bo już to napisałem. Bóg stworzył człowieka do
    bliskości ze sobą. Każdy człowiek ma mniejszą lub większą naturalną
    potrzebę Boga. Niestety ostatnio powiększające się środowiska
    galopującego ateizmu pociągają za sobą coraz więcej ludzi. Ludzie ci
    odrzucają Boga, dlatego pozostaje u nich pewien brak. I ten brak
    zapełniają różnymi zabobonami, niuejdżami czy innymi bóstwami
    mechanicznymi. Taki ,,sumplement diety''.

    > Nauka (analiza chemiczna i takie tam).

    Nauka, która nieraz się myliła.

    > No dlaczego Jahwe jest złotem? Inni też mają Święte Księgi,
    > Najświętszą Tradycję a przede wszystkim Najmojszą Rację...

    Owszem, każdy wybiera sobie swoją wiarę. Ja jestem chrześcijaninem, ty
    jak mniemam, ateistą. Ty mnie nie przekonasz do swojej wiary, a ja
    ciebie pewnie nie przekonam do mojej. Na tym polega wolna wola dana nam
    przez Boga.

    > "Tam gdzie wkracza galopujący ateizm" to nie Twoje słowa?

    Ano... Porzucili Boga, bo Europa to generalnie teren pochrześcijański. I
    szczególnie ostatni mniej więcej wiek to okres załamania się wiary
    (zbliżamy się dość silnie do czasów ostatecznych najprawdopodobniej) i
    galopującego ateizmu, który wyrwał ludzi z jedności z Bogiem i
    spowodował łatanie tej wyrwy różnymi substytutami.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 56. Data: 2012-04-03 15:14:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.04.2012 14:31, Andrzej Lawa pisze:

    > Godność STWORZENIA. Tylko kreacjoniści będą mówić o "stworzeniu". Czyli
    > ludzie wierzący w wielokrotnie tłumaczone legendy plemienne z epoki brązu.

    Nie wiem, może. W każdym razie, nie są to chrześcijanie i tylko tyle
    pisałem od początku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 57. Data: 2012-04-03 15:40:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    [ciach]

    > Nauka, która nieraz się myliła.

    W odróżnieniu od tej twojej religii, która tylko okresowo i w miarę
    potrzeb politycznych zmienia dogmaty.

> [...]
    > jak mniemam, ateistą. Ty mnie nie przekonasz do swojej wiary, a ja
    > ciebie pewnie nie przekonam do mojej. Na tym polega wolna wola dana nam

    Nieprawda! Przez Latającego Potwora Spaghetti, RAMEN!

    > Ano... Porzucili Boga, bo Europa to generalnie teren pochrześcijański. I
    ^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ech, Światowiedzie i Trygławie, widzicie i nie grzmicie...

  • 58. Data: 2012-04-03 15:44:10
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek"

    >A to nie znam tego panteonu. Ale skoro piszesz o ,,wymyślonym przez ludzi''
    >no to odpowiedź na twoje pytanie jest jedna: żadne z nich.

    Tia jasne, masz Biblię z autografem :(

    >No cóż, wielu ziemskich rzeczy nie ogarniamy, a chciałbyś ogarnąć rzeczy
    >boskie?

    Broń cię panie boże, wiem że nic nie wiem o tych ziemskich rzeczach. Dlatego
    dziwi mnie niezmiernie ta pewność prawdziwości u wszelkiej maści fanatyków
    religijnych :(

    >Aniołki i diabełki nie są Bogiem.

    Masz, czym się różnią od wszelkiej maści topielic, chochłów czy innych
    guseł. Tylko nie przymnę argumentu że są prawdziwe_wg_ciebie.

    >I co to zmienia?

    No zmienia, chociażby to że miałbyś zupełnie inne poglądy dotyczące
    "prawdziwości" nie mówiąc już o rytuałach płodności i zachowań seksualnych.

    >A ty mówisz w imieniu cudzym?

    Jeżeli mówię że coś jest prawdziwe, to staram się żeby ta "prawdziwość"
    miała obiektywny a nie jak u ciebie historyczno geograficzne uzależnienia.

    >Owszem, dlatego Pismo jest prawdziwe. Stary Testament opisuje historię
    >Narodu Wybranego, który nieraz błądził, bo i nie ma nikogo bez winy,
    >wszyscy są grzeszni.
    Według tego pisma to największym zbłądzonym i grzesznikiem jest sam Jahwe.

> [...]
    >nawet jeśli taki przykładowo Dawid cudzołoży i zabija męża swojej kochanki.

    Taka wybiórcza sprawiedliwość zakończona wylewnym potopem uczuć dla prawie
    wszystkich ludzi, daj spokój. Zresztą nawet ukradzione z mitu o Gilgameszu.

> [...]
    >
    >A Ty wybierasz Stary Testament tylko to raz.
    >Dwa rozpatrujesz go bez przygotowania kulturowego ani teologicznego.

    To naprawdę nie jest grupa o egzegezie pasterskich mitów. To zlepek
    pokradzionych kawałków z innych mitologii. Oparty na egipskim pomyśle
    ziemskiego boskiego potomstwa.

    >Chrześcijanie żyją w czasach Nowego Przymierza (Nowego Testamentu), który w
    >raz z rozwojem ludzkości wyśrubowuje standardy i wprowadza najważniejsze
    >przykazanie miłości.
    Prawa nie przyniesiono nam na kamiennych tablicach. Ono wyewoluowało z
    ludźmi i różnymi towarzyszącymi ludziom systemami mitów. Chroni stabilne
    ewolucyjnie dla populacji systemy wartości. Szczęśliwie tworzące prototypy
    prawa demokratyczne kultury uznały nadrzędność moralności nad prawem i nie
    pozwalały w nim zapisywać religijnych wynalazków. Te rzekome tablice
    Mojżesza to plagiat ze zdobyczy prawa uzupełniony bezwartościowymi totalnymi
    zapędami umiejscowionymi na pierwszych 2 miejscach. Do opisania całej istoty
    humanizmu i prawa wystarczy "nie czyń drugiemu co tobie niemiłe" lub w
    transkrypcji mojżeszowej "szanuj bliźniego swego"

    > Oczywiście ono już częściowo w starotestamentowym dekalogu było
    > wprowadzane, ale nie przenoś standardów sprzed 4 tysięcy lat na czasy
    > obecne.
    Paczpan, ja????

    >Obecnie obowiązuje nas o wiele wyższy standard, standard zapoczątkowany
    >miłością Jezusa Chrystusa.

    Wybacz, wyższy standard ale powstały w duchu humanizmu, a nie jakichś
    teistycznych systemów moralnych. Tam gdzie prawo religijne dorwało się do
    władzy jest strasznie. Poczytaj o szariacie w Afganistanie, Arabii
    Saudyjskiej, Nigerii czy Sudanie.

    pzdr
    olo

  • 59. Data: 2012-04-03 15:45:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.04.2012 15:40, Andrzej Lawa pisze:
    > [ciach]
    > W odróżnieniu od tej twojej religii, która tylko okresowo i w miarę
    > potrzeb politycznych zmienia dogmaty.

    Na przykład?

    > Nieprawda! Przez Latającego Potwora Spaghetti, RAMEN!

    twoja wolna wola.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 60. Data: 2012-04-03 15:57:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Na przykład?

    Ot chociażby dogmat czyśćca (wynaleziony z powodu odchodzenia matek
    stroskanych o dusze nieochrzczonych dzieci w czasach wysokiej
    śmiertelności niemowląt).

    Tak czy inaczej jak już pisałem: idź sobie opowiadać o swojej religijnej
    mitologii na grupie o religii.

    A na deser:
    http://www.youtube.com/watch?v=M6edqRgDYg0