  • Data: 2011-06-23 22:02:25
    Temat: park miejski : droga publiczna vs strefa zamieszkania
    Od: valdoozz <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam ,

    Ten post jest nawiązaniem do mojego postu z 19-06-11 mandat za spożycie
    piwka w parku.

    Szukam w sieci i trudno mi ustalić, do jakiej strefy ruchu należy park
    miejski i czy należy do miejsca dostępnego dla ruchu pojazdów ogólnie a
    w szczególności niemiechanicznych takich jak rower?

    Czy jazda na rowerze po użyciu alkoholu w parku miejskim kwalifikuje się
    jako wykroczenie zgodnie z Art. 87 § 2

    Art. 87 § 2. (96) Kto, znajdując się w stanie po użyciu alkoholu lub
    podobnie działającego środka, prowadzi na drodze publicznej lub w
    strefie zamieszkania inny pojazd niż określony w § 1 (czyli innych niż
    mechanicznych t.j. np. rower), podlega karze aresztu do 14 dni albo grzywny.

    Dodatkowo Art. 87 § 3. (97) W razie popełnienia wykroczenia określonego
    w § 1 lub 2 orzeka się zakaz prowadzenia pojazdów.

    Innymi słowy czy park miejski kwalifikuje się jako droga publiczna, a
    może strefa zamieszkania?

    Czy policjanci mieli rację zarzucając jazdę na rowerze po użyciu
    alkoholu w parku miejskim?

    Nadmienię, że park o którym mowa, nie ma dedykowanych ścieżek rowerowych.