  • 11. Data: 2010-05-17 09:08:25
    Temat: Re: paragon imienny a wystewienie faktury
    Od: r...@m...com

    > kupilem wysylkowo towar w sklepie internetowym. Prosilem o fakture, a
    > dostalem paragon imienny. Jak upomnialem sie o fakture to sklep zada ode
    > mnie odeslania najpierw faktury, a to przeciez dla mnie dodatkowy koszt. Czy
    > zadanie sklepu jest prawidlowe? Czy warunkiem wystawienia FV jest odeslanie
    > paragonu? Jak mam to rozwiazac, aby nie ponosic dodatkowych kosztow?

    W miejsce znaczka na kopercie tekst w stylu "opłate pocztową uiści adresat".

  • 12. Data: 2010-05-17 12:22:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 May 2010, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał

    [...]
    > Sklep paragonu faktycznie potrzebuje, ale co do zasady, skoro z góry się
    > umówili na fakturę,

    Wnoszę sprzeciw!
    Po prawdzie wniosek poziomu pierwszego ;) będzie ten sam, mianowicie
    sprzedawca ma obowiązek wystawić fakturę, bo tak wynika z obowiązku
    ustawowego - jeśli kupujący żąda faktury, miał wystawić fakturę.
    Sprzeciwiam się rzecz jasna tezie że to była umowa :), wyraźnie
    napisano że wyrażenie woli było jednostronne (nie ma słowa, że
    sprzedawca się zgodził).
    No to deser (też w tonacji zgodnej, wyjątkowo):

    > to konieczność poniesienia kosztów odesłania paragonu
    > przez kupującego wcale nie jest oczywista - abstrachując tu od ich wysokości.

    Otóż to. Ani wysłania faktury kupującemu.
    Sprzedawca jest częściowo w kropce, bo jak dostanie żądanie wystawienia
    faktury w takiej formie że da się ono udowodnić, to wystawić musi,
    ale wydać bez zwrotu paragonu - w żadnym razie.
    Znacznie pogorszyłby swoją sytuację jakby w obrocie znalazł się zarówno
    paragon jak i faktura, do której kopii oryginał paragonu nie jest
    podpięty.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-05-17 12:38:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 May 2010, cyklista wrote:

    > Ta konieczność zapłacenia podwójnego podatku z jednej sprzedaży to z czego
    > wynika?

    Rozporzšdzenie Ministra Finansów z dnia 28.11.2008 r. w sprawie [...]
    wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania [...]
    +++
    § 7.
    1. Faktury wystawiane na rzecz osób fizycznych nieprowadzšcych
    działalnoœci gospodarczej [...]
    [...]
    3. W przypadku gdy faktura dotyczy sprzedaży zarejestrowanej przy
    zastosowaniu kasy rejestrujšcej, do kopii faktury podatnik
    obowišzany jest dołšczyć paragon dokumentujšcy tę sprzedaż.
    ---

    Jednocześnie:
    (ustawa o VAT):
    ---
    Art. 108.
    1. W przypadku gdy osoba prawna, jednostka organizacyjna
    niemajšca osobowoœci prawnej lub osoba fizyczna wystawi
    fakturę, w której wykaże kwotę podatku, jest obowišzana
    do jego zapłaty.
    ---

    Po prawdzie można by się bronić przed art.108 stosowanym
    *równolegle* do odpowiedniego przepisu o kasach, i IMO są poważne
    szanse na skuteczną obronę, problem w tym, że można by
    wtedy dostać mandatem za naruszenie paragrafu 7.

    Z dwojga złego prościej nie ryzykować ani mandatu ani jego
    wysokości (poczytaj w archiwach grupy flejma "300 zł za jeden
    grosz" czy jakoś tak :>) i zaakceptować "wtopę" przez udawanie
    że ewidencja jest prawidłowa :>

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-05-17 12:46:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 May 2010, cyklista wrote:

    > Nieprawda, jak wystawia fakturę do sprzedaży fiskalnej to dalej jest to ta
    > sama jedna sprzedaż, dlaczego ma się zrobić podwójna?

    Bo taniej? :P

    > ps. Ja nie mam takiego problemu bo u mnie wszystkie sprzedaże idą przez kasę
    > fiskalną i kto chce dostaje fakturę, nie mam żadnej tylko fakturowej nie
    > ujętej w srzedaży fiskalnej,
    >
    > Oczywiście można dostać mandat za brak paragonu przy kopii faktury, ale nie
    > ma to żadnego przełożenia na podwójne opodatkowanie itp. rzeczy

    No więc dobrze piszesz - masz fakturę np. za 244 zł, i wybór: zapłacić
    44 zł i ukryć fakt że ewidencja oparta o kasę rejestrującą jest
    nierzetelna (praktycznie nie do udowodnienia po odprowadzeniu
    podatku) albo być może dostać kilkaset zł mandatu :)

    Literalnie z przepisu art.108 ustawy i odpowiedniego przepisu
    rozporządzenia wynika że "jest wydany dokument ma być podatek",
    acz dowody przeciwne (wskazujące iż takie traktowanie VAT jest
    sprzeczne z dyrektywami UE itd) w postaci wyroków NSA są, ale
    "wygrywając" w tej sprawie jednocześnie zarabiasz mandat :]

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-05-17 12:53:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 May 2010, r...@m...com wrote:

    > W miejsce znaczka na kopercie tekst w stylu "opłate pocztową uiści adresat".

    Jeszcze poczta musi coś takiego podjąć z urzędu nadania :]
    Dość optymistyczną wersję przedstawiłeś :)

    Chcesz wiedzieć co się stanie?

    Rejestrowanej (poleconej) nie przyjmą, a nierejestrowaną albo zwrócą
    i każą dopłacić, albo odbiorca nie odbierze i nic nie zrobisz:

    http://www.cennik.poczta.lublin.pl/

    (pozycja 11)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2010-05-17 13:53:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Sprzeciwiam się rzecz jasna tezie że to była umowa :), wyraźnie
    > napisano że wyrażenie woli było jednostronne (nie ma słowa, że

    Jeśli oświadczenie woli w przedmiocie nabycia towaru pod warunkiem
    wystawienia faktury uznać za ofertę, to do zawarcia umowy doszło w ten
    sposób, że sprzedawca ofertę ową przyjął :-) Ale faktycznire masz rację
    oczywiście. Oświadczenie woli kupującego wystarczy.