  • 1. Data: 2003-01-10 12:00:04
    Temat: papugi i kanary
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    natchnięty dyskusją o uprawnieniach kontrolerów zadam pytanie:

    Skąd właściwie wzięło się określenie "kanar"?

    bo papuga na adwokata to jeszcze rozumiem, bo gada bez sensu, ale kanar????

    Macie jakiś pomysł?

  • 2. Data: 2003-01-10 12:13:14
    Temat: Re: papugi i kanary
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Skąd właściwie wzięło się określenie "kanar"?
    >
    > bo papuga na adwokata to jeszcze rozumiem, bo gada bez sensu, ale

    Może kiedyś ubrani na "kanarkowo' byli??

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 3. Data: 2003-01-10 12:17:20
    Od: "SzerszeN" <s...@s...pl>

> [...]
    >
    > Skąd właściwie wzięło się określenie "kanar"?
    >
    > bo papuga na adwokata to jeszcze rozumiem, bo gada bez sensu, ale

    nie jestem pewien, czy dobrze pamietam, ale o ile nie bredze :) to: podobno
    kiedys byli umundurowani, jak wszyscy wykonujacy zawody panstwowe i kierowcy
    i motorniczy itp, i mieli zolty (kanakrowy) otok na czapce, dla rozpoznania
    profesji, ale moze cos mi sie pomerdalo :)

  • 4. Data: 2003-01-10 12:39:18
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Skąd właściwie wzięło się określenie "kanar"?

    Bo kiedys dawno, oni mieli zolte czapki, albo przynajmniej zolty pasek
    wokol czapki.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 5. Data: 2003-01-11 00:09:23
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Fri, 10 Jan 2003 12:17:20 GMT,"SzerszeN" <s...@s...pl>, napisał/a:

> [...]
    > i motorniczy itp, i mieli zolty (kanakrowy) otok na czapce, dla rozpoznania
    > profesji, ale moze cos mi sie pomerdalo :)

    Chyba masz rację,nie pomerdało Ci się.

    --
    Pozdrawiam;
    Kaja