  • 1. Data: 2007-01-21 11:37:19
    Temat: osoba zaginiona
    Od: Paulina <p...@y...pl>

    Witam,
    W lipcu ub. roku zaginął mój wujek (wyszedł z domu i dotychczas nie
    powrócił). Chciałabym dowiedzieć się czy osoba upoważniona wcześniej przez
    niego może pobierać jego rentę w celu opłacania świadczeń (czynsz)?
    Mieszkanie wujka jest spółdzielcze własnościowe, testamentem zapisane na
    członka rodziny. Wujek był osobą samotną i bezdzietną.

    Pozdrawiam,
    Paulina

  • 2. Data: 2007-01-21 11:54:45
    Temat: Re: osoba zaginiona
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > powrócił). Chciałabym dowiedzieć się czy osoba upoważniona wcześniej przez
    > niego może pobierać jego rentę w celu opłacania świadczeń (czynsz)?

    Teoretycznie tak. Gdyby były z tym problemy - można wystąpić do sądu o
    wyznaczenie kuratora dla osoby nieobecnej i wtedy może on działać w jej
    imieniu.
    Mam nadzieje, ze wujek wróci, ale gdyby tak się nie stało przed długi czas -
    można wystąpić do sądu o uznanie go za zmarłego.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2007-01-21 12:49:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paulina" <p...@y...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mieszkanie wujka jest spółdzielcze własnościowe, testamentem zapisane na
    > członka rodziny. Wujek był osobą samotną i bezdzietną.

    Po to jest właśnie upoważnienie, by osoba upoważniona mogła to robić.
    Upoważnienie wygasa z chwilą śmierci upoważniającego. Ewentualnie z chwilą
    uznania za zmarłego.