  • 1. Data: 2004-03-30 12:40:16
    Temat: Schody w mieszkaniu dwupoziomowym - do prawnikow
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam,

    Czy moze ktos mnie oswiecic, czy jesli kupuje od dewelopera mieszkanie
    dwupoziomowe i nie jest w umowie powiedziane nic na temat schodow, to takowe
    musza sie w mieszkaniu znalezc?
    Spotkalem opinie ze komunikacja musi byc zapewniona, bo inaczej to wlasciwie
    nie kupilem calego mieszkania tylko czesc na dole, ale chcialbym sie podeprzec
    jakimis konkretnymi przepisami. W prawie budowlanym znalazlem okreslenie ze 'W
    celu zapewnienia dostepu do pomieszczen polozonych na roznych poziomach nalezy
    stosowac schody stale (...)' ale jest to dosc ogolne okreslenie - nie wiem czy
    dosc silne aby bronic mojej opinii...
    Podobno jakas polska norma mowi tez o zapewnieniu komunikacji, ale nic nie
    znalazlem, moze ktos mnie naprowadzi gdzie szukac?

    Pozdrawiam,
    James

  • 2. Data: 2004-03-30 19:21:13
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    Zadzwon do innego dewelopera i sie dowiedz jak to jest...
    ja nie spotkalam sie z tym, zeby deweloperzy dawali
    schody w mieszkaniach dwupoziomowych... a z wieloma
    mialam do czynienia.
    Maks to drabine postawia (przyklad z zycia)

    Pozdrawiam
    Deni

  • 3. Data: 2004-03-30 19:45:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ja bym wyszedł od rozumowania, że jeżeli lokal nie posiada wewnętrznych
    schodów, to nie jest to jeden lokal, tylko dwa niezależne lokale. Bo
    musisz wyjść na publicznie dostępną klatkę schodową, by wejść do tego
    drugiego lokalu wyżej. Podobnie jak z nieruchomością przedzieloną drogą.
    Jak droga nie jest Twoja, to nie jest to jedna działka, tylko dwie i nie
    ma na to silnych.

    No, a ty zamawiałeś jeden lokal duży jak rozumiem, a nie dwa lokale małe
    położone nieopodal siebie jeden nad drugim. No i w takim razie albo jakoś
    zrobią z tego jeden lokal odpowiadający zamówieniu, albo Ty wyrazisz zgodę
    na zakup dwóch lokali pobliskich (rozumiem, ze za jakimś tam
    wynagrodzeniem, bo zamawiałeś jednak jeden i to jest spora niedogodność)
    albo developer nie wywiązał się z umowy ze skutkami prawem przepisanymi.
    On ma Ci dostarczyć jeden lokal dwupoziomowy, a nie dwa na dwóch różnych
    poziomach.

    Poszukiwanie norm nie ma większego sensu, bo one tyczą bezpieczeństwa. Z
    tymi stałymi schodami, to chodzi o to, by ktoś nie zaprojektował na
    przykład przystawianych drabin albo samej windy, bo w razie pożaru może
    być kłopot z ucieczką. W Twoim wypadku stałe schody są na klatce schodowej
    i tą drogą daleko nie zajedziesz.

  • 4. Data: 2004-03-30 23:13:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c4chc0$34j$1@atlantis.news.tpi.pl>, Deni wrote:
    > Zadzwon do innego dewelopera i sie dowiedz jak to jest...
    > ja nie spotkalam sie z tym, zeby deweloperzy dawali
    > schody w mieszkaniach dwupoziomowych... a z wieloma
    > mialam do czynienia.

    Dokladnie tak. Schody sa jak indywidualny mebel i wiele osob chce je miec
    podlug wlasnego widzimisie, ktorego konsekwencja moga byc bardzo rozne
    ceny owych schodow. Stolarka okienna jest juz z reguly zunifikowana w
    obrebie budynku z rownie oczywistych wzgledow.

    > Maks to drabine postawia (przyklad z zycia)

    Najprawdopodobnie tak wlasnie sie stanie w najlepszym wypadku.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-04-01 09:58:52
    Od: "James" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > obrebie budynku z rownie oczywistych wzgledow.

    > Najprawdopodobnie tak wlasnie sie stanie w najlepszym wypadku.

    Zaraz, zaraz, to jak w takim razie mam sie dostawac na 2 poziom mieszkania?
    Przeciez jesli kupilem mieszkanie o powierzchni np.100m (2x50 na poziom) a mam
    dostep do 50m to chyba cos jest nie tak???

    James

  • 6. Data: 2004-04-01 10:09:02
    Od: "James" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > być kłopot z ucieczką. W Twoim wypadku stałe schody są na klatce schodowej

    Dzieki,
    z 2 poziomu wejscia na klatke schodowa nie ma, bo to jest czesciowo poddasze,
    wiec albo wejde schodami wewnatrz domu, albo nie wejde w ogole, a to by
    oznaczalo, ze kupilem polowe mieszkania...
    Jutro mam rozmowe z deweloperem, nie wiem jeszcze jak go przekonac, bo w sumie
    nie zalezy mi na samych schodach, ale na z nich rezygnacji, czyli konkretnych
    pieniadzach... :-)

    James

  • 7. Data: 2004-04-01 16:42:39
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

  • 8. Data: 2004-04-01 16:44:10
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    James wrote:
    > Jutro mam rozmowe z deweloperem, nie wiem jeszcze jak go przekonac, bo w sumie
    > nie zalezy mi na samych schodach, ale na z nich rezygnacji, czyli konkretnych
    > pieniadzach... :-)

    to jeszcze może Ci się przydać to: (art.385§2 kc)
    "Wzorzec umowy powinien być sformułowany jednoznacznie i w sposób
    zrozumiały. Postanowienia niejednoznaczne tłumaczy się na korzyść
    konsumenta."

    KG

  • 9. Data: 2004-04-02 01:40:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <2...@n...onet.pl>, James wrote:
    > Zaraz, zaraz, to jak w takim razie mam sie dostawac na 2 poziom mieszkania?
    > Przeciez jesli kupilem mieszkanie o powierzchni np.100m (2x50 na poziom) a mam
    > dostep do 50m to chyba cos jest nie tak???

    Jeśli nie regulują tego przepisy to jest to niestety twój problem. Możesz
    wtedy jedynie dowodzić że powszechną praktyką jest coś innego, z tym że
    własnie wydaje się że powszechną praktyką jest brak owych schodów w
    kosztorysie głównym więc moga być z tym kłopoty.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2004-04-02 07:37:05
    Od: "James" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > "Wzorzec umowy powinien być sformułowany jednoznacznie i w sposób
    > zrozumiały. Postanowienia niejednoznaczne tłumaczy się na korzyść

    Dzieki, wlasnie ide na rozmowe z prezesem dewelopera, wykorzystam to na
    pewno.Jeszcze raz wielkie dzieki!!!!
    James