  • 1. Data: 2009-09-14 17:30:42
    Temat: Instalacja stacji radiowej od TPSA
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mają mi zainstalować telefon - radiolinię - której nie chcę, ponieważ
    miałem nadzieję na kabel - z wiadomych względów.

    Takie pytanie mam zatem:
    Co to jest zakończenie sieciowe - w myśl TPSA??
    Co to jest ten radiotelefon??
    Czy to oznacza, że podłączą mi do mojego gniazdka w domu antenę na budynku??
    Czy maja do tego prawo??

    Może trafiłem na złą grupę??

    Dzięki za pomoc
    Zatepsowany

  • 2. Data: 2009-09-14 17:43:53
    Temat: Re: Instalacja stacji radiowej od TPSA
    Od: "Naczelny Filozof" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WaskiDiver" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co to jest zakończenie sieciowe - w myśl TPSA??

    Nie wiem.

    > Co to jest ten radiotelefon??

    U mnie to jest biała antenka obok okna i skrzynka wewn na ścianie. Skrzynka
    ma normalne gniazdko pod zwykły aparat telefoniczny. Niby to u nas masowo na
    wioskach wprowadzają. Ale lipa bo technologicznie to jest daleko w tyle z
    ubiegłego wieku bo neostrady na tym postwaić się nie da.

    > Zatepsowany

    Nie ma to jak monopol w PL ;-)

  • 3. Data: 2009-09-14 18:26:07
    Od: games <g...@g...home.pl>

    WaskiDiver pisze:
> [...]
    > Co to jest ten radiotelefon??
    > Czy to oznacza, że podłączą mi do mojego gniazdka w domu antenę na

    Chlopie ludzie dawno temu placili majatki zeby moc korzystac z takich
    telefonow a ty krecisz nosem.

    Ogolnie te telefony dzialaja na dawnym szkielecie analogowej telefonii
    centertel.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Nordic_Mobile_Telephone

  • 4. Data: 2009-09-14 18:33:02
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    games wrote:
> [...]

    Zdecydowanie zła grupa: pl.misc.telefonia. Ale jeśli już jesteś...

    zakończenie sieciowe - w uproszczeniu gniazdko telefoniczne
    radiotelefon= antena + kabel antenowy + radiotelefon właściwy + gniazdko
    telefoniczne
    Prawo mają, jeśli podpiszesz z nimi umowę

> [...]
    > telefonow a ty krecisz nosem.
    >
    > Ogolnie te telefony dzialaja na dawnym szkielecie analogowej telefonii

    Już nie. Obecnie jest to instalowane w technologii GSM, tyle że numer
    stacjonarny. Resztki NMT są do wyrżnięcia.

    M.

  • 5. Data: 2009-09-14 19:00:54
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 14 Wrz, 19:30, WaskiDiver <w...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Co to jest ten radiotelefon??
    > Czy to oznacza, że podłączą mi do mojego gniazdka w domu antenę na budynku??

    1. Zakonczenie to w mysl ustawodawcy takie dzieki ktoremu mozna
    swiadczyc usluge powszechna. Czyli gniazdo telefoniczne.
    2. To samo co telefon tylko ze sygnal idzie droga radiowa.
    3. niekoniecznie na budynku, moga postawic maszt zeby odbior byl
    lepszy.
    4.Prawo do czego? Musza podlacyc usluge powszechna jaka jest telefon.
    A sposob swiadczenia uslugi jest zalezny od mozliwosci technicznych.

  • 6. Data: 2009-09-15 05:44:37
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

> [...]
    > 2. To samo co telefon tylko ze sygnal idzie droga radiowa.
    > 3. niekoniecznie na budynku, moga postawic maszt zeby odbior byl
    Czy mam prawo odmówić im przyczepiania anten do elewacji/kominów budynku??
    > 4.Prawo do czego? Musza podlacyc usluge powszechna jaka jest telefon.
    > A sposob swiadczenia uslugi jest zalezny od mozliwosci technicznych.

    Wiadomo po co chcę z nimi walczyć - nie chcę telefonu - miałem nadziej,
    że pociągną mi kabel (internet szerokopasmowy). Więc staram się im
    zrobić na przekór i sprawy nie ułatwiać.

  • 7. Data: 2009-09-15 05:57:59
    Od: spp <s...@o...pl>

    WaskiDiver pisze:

    > Wiadomo po co chcę z nimi walczyć - nie chcę telefonu - miałem nadziej,
    > że pociągną mi kabel (internet szerokopasmowy). Więc staram się im
    > zrobić na przekór i sprawy nie ułatwiać.

    No to o co Ci chodzi?

    Jeżeli chciałeś telefon - proponują Ci radiówkę i wypełniają ciążący na
    nich obowiązek.
    Chciałeś telefon ale tak naprawdę internet - szukaj dowolnej firmy. TPSA
    nie ma obowiązku dostarczania internetu, tutaj obowiązuje rynek.
    Narzekać, że nie chcą Ci za darmo dać tego co zamarzyłeś to już
    rzeczywiście przesada.

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-09-15 06:17:13
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    spp pisze:

> [...]
    > nie ma obowiązku dostarczania internetu, tutaj obowiązuje rynek.
    > Narzekać, że nie chcą Ci za darmo dać tego co zamarzyłeś to już

    Zamarzyłem sobie interent szerokopasmowy w domu - ba nawet złożyłem im
    propozycję partycypowania w kosztach podłączenia - i tak stwierdzili, że
    nie ma warunków...

  • 9. Data: 2009-09-15 06:21:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    WaskiDiver pisze:

    > Zamarzyłem sobie interent szerokopasmowy w domu - ba nawet złożyłem im
    > propozycję partycypowania w kosztach podłączenia - i tak stwierdzili, że
    > nie ma warunków...

    No to jest jeszcze Netia, Dialog, PKP, ...

    Tutaj akurat wybór wielki.

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-09-15 06:45:58
    Od: "Marcin Sz." <n...@...de>

    spp pisze:

    > No to jest jeszcze Netia, Dialog, PKP, ...
    >
    > Tutaj akurat wybór wielki.

    Piszesz poważnie ?
    Przecież skoro nawet TP jedzie po radiu to na 1000% nie ma tam żadnego
    innego operatora.

    --
    Marcin