  • 31. Data: 2003-03-24 17:19:06
    Temat: Re: oplata dodatkowa za przejazd bez biletu komunikacja miejska
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    > To też pewnie powszechnie znana informacja?
    nie ale praktycznie niesprawdzalna podczas kontroli jezlinie posiada sie
    dowodu osobistego

    notabene czemu nie ustotusnkowale sie do reszty - czyzby zabraklo
    argumentow??

    leon

  • 32. Data: 2003-03-29 13:59:26
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    leon wrote:
    > nie ale praktycznie niesprawdzalna podczas kontroli jezlinie posiada sie
    > dowodu osobistego

    Chyba sobie przeczysz.
    Jeśli jest to informacja niesprawdzalna w inny sposób, a prawidłowa
    znajduje się na wezwaniu, to znaczy że pochodzi z dokumentu okazanego
    przez okresloną osobę w określonym miejscu (w środku komunikacji
    publicznej). Tym bardziej trudno podważyć taki dowód.

    > notabene czemu nie ustotusnkowale sie do reszty - czyzby zabraklo
    > argumentow??

    ależ proszę bardzo :)

    > podobnie jak niepodpisany bloczek jak dla mnie, brak jakiegokolwiek dowodu
    > ze dana usluga ( bo przejazd taka usluga jest) miala kiedykolwiek miejsce

    Tak, tylko, że jeśli chodzi o telewizor to nigdy nie nabywasz go (i masz
    obowiązek zapłacić) tylko przez sam fakt obecności w danym miejscu - jak
    przy przejeździe. Dlatego, jeśli już umowa o ten telewizor zostaje
    zawarta w inny sposób niż ustnie i istnieje taki dokument, to powinny
    podpisać się na niej dwie strony. Wezwanie nie stwierdza zgodności
    oświadczeń stron co do zawarcia umowy, tylko wystarczający dla
    osiągnięcia tego skutku fakt obecności w określonym miejscu.

    > a dlaczego i tu i tu moga byc wpisane twoje dane osobowe - imie , nazwisko ,
    > adres
    > zamieszkania i nic wiecej, ciagle brak dowodow ze mialo to miejsce

    Jeśli dane zostały wpisane w poprawny sposób i jakakolwiek z nich jest
    taką, której nie można ustalić w inny sposób niż przez spisanie jej z
    dokumentu, to jest to wystarczający dowód że dany fakt miał miejsce -
    tzn. osoba wypisująca to wezwanie miała ten dokument w ręku, rozsądnie
    oceniając sytuację musiało byc to w pojeździe. A jeszcze mozliwe jest
    dodanie do tego zeznania kontrolera (nie zdziw się, bo mogą oni pamiętać
    całkiem duzo). A poza tym jeśli pozwany tym faktom nie zaprzeczy to sąd
    raczej uzna je za prawdziwe... Samo powołanie się na brak podpisu też
    moim zdaniem nie wystarczy, bo ponownie - ocena sądu wynikająca z
    doświadczenia, czyli mozliwość, że odmowa podpisu takiego wezwania jest
    bardzo prawdopodobna, powoduje, że sam fakt wystawienia wezwania z
    odpowiednimi, zgodnymi z rzeczywistością danymi jest wystarczającym
    dowodem. Również to samo doświadczenie mówi, że kontroler nie produkuje
    masowo fikcyjnych wezwań i większość osób nie podaje w przypadku
    kontroli fałszywych danych.

    KG