  • 1. Data: 2010-10-02 07:48:49
    Temat: odwrocona hipoteka a spadek
    Od: pw <p...@g...com>

    Witam,
    Jak sie ma odwrocona hipoteka do spadku? czy firma/bank, ktora udziela
    renty jest wlascicielem 100% nieruchomosci, czy tylko 50%, bo z tego mi
    wiadomo jest cos takiego jak dziedziczenie z ustawy, niezaleznie jaki
    testament zostanie sporzadzony to i tak 50% wartosci nieruchomosci
    przypada spadkobiercy

  • 2. Data: 2010-10-02 07:59:27
    Temat: Re: odwrocona hipoteka a spadek
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik pw napisał:
> [...]
    > wiadomo jest cos takiego jak dziedziczenie z ustawy, niezaleznie jaki
    > testament zostanie sporzadzony to i tak 50% wartosci nieruchomosci

    Ale możesz zostać wydziedziczony :-). Wtedy nic Ci się raczej nie należy.

    Idea odwróconej hipoteki jest taka, że ktoś całość masy spadkowej
    przekazuje stronie trzeciej na rzecz dożywotniej renty, a spadkobierców
    właśnie wydziedzicza. Jakbyś chciał mieć udział w spadku, to musiałbyś
    też uczestniczyć w wypłacaniu rzeczonej renty :-).

    No, ale może się nie znam...

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-10-02 15:16:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-02 09:48, pw pisze:
> [...]
    > wiadomo jest cos takiego jak dziedziczenie z ustawy, niezaleznie jaki
    > testament zostanie sporzadzony to i tak 50% wartosci nieruchomosci

    Pod warunkiem, że spadkodawca jest właścicielem nieruchomości, a
    odwrócona hipoteka polega właśnie na tym, że najpierw się nieruchomości
    pozbywa, a potem dostaje jakieś ochłapy.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-10-02 15:42:53
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    > W dniu 2010-10-02 09:48, pw pisze:

    > Pod warunkiem, że spadkodawca jest właścicielem nieruchomości, a
    > odwrócona hipoteka polega właśnie na tym, że najpierw się nieruchomości
    > pozbywa, a potem dostaje jakieś ochłapy.

    No właśnie... spadkodawca już nie będzie spadkodawcą, bo pozbył się
    nieruchomości przed śmiercią, a zatem w chwili śmierci nic już nie miał...

    Nic się nie należy... żadnego spadku nie ma.

  • 5. Data: 2010-10-02 15:47:52
    Od: pw <p...@g...com>

    On 10/02/2010 05:42 PM, robercik-us wrote:

    > No właśnie... spadkodawca już nie będzie spadkodawcą, bo pozbył się
    > nieruchomości przed śmiercią, a zatem w chwili śmierci nic już nie miał...

    czyli przestaje byc wlascicielem nieruchomosci?

  • 6. Data: 2010-10-02 16:13:02
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik pw napisał:

    > czyli przestaje byc wlascicielem nieruchomosci?

    skoro się jej pozbył na rzecz dożywotniej renty, to tak...