eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodszkodowanie za skradziony sprzętodszkodowanie za skradziony sprzęt
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "beaujolais" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odszkodowanie za skradziony sprzęt
    Date: Tue, 20 Jun 2006 16:13:07 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 30
    Message-ID: <e78vo0$6v1$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: cox25.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1150812736 7137 83.31.203.25 (20 Jun 2006 14:12:16 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Jun 2006 14:12:16 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1807
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1807
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:395570
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Tydzień temu sprzed jednego z centrów handlowych skradziono mi rower, który
    pozostawiłem zapięty w przygotowanym na niego specjalnym stojaku (na
    drzwiach wejściowych piktogram zabraniający wprowadzania rowerów). Pomimo
    ochrony na zewnątrz budynku myląco sprawiającej wrażenie doglądania również
    miejsca parkowania rowerów, oraz kamer ponad stojakiem na rowery
    sugerujących monitoring terenu, również parkingu dla rowerów nikt niczego
    nie widział i nie słyszał, a kamery skierowane są na inne "kluczowe" punkty
    obiektu. Na policji dowiedziałem się, że jest to jedno z miejsc, w którym
    często giną rowery (conajmniej kilka miesięcznie). Czy przepisy prawne
    regulują w jakiś sposób obowiązki właściciela obiektu wobec klientów -
    precedens z odzieżą odwieszoną na
    wieszak w lokalu gastronomicznym (art. 835 k.c. mówiący o obowiązku
    usługodawcy do przechowywania rzeczy oddanej w stanie nie pogorszonym) bądź
    popełnianych na jego terenie wykroczeń/przestępstw. Czy w związku z
    wielokrotnymi kradzieżami rowerów w tym miejscu, braku środków
    przeciwdziałającym temu procederowi oraz "pozornymi zabezpieczeniami",
    stworzonymi przez właściciela obiektu, dającymi odczucie bezpieczeństwa
    pozostawionych rowerów, właściciel obiektu nie narusza obowiązku udzielania
    konsumentom prawdziwej, pełnej i rzetelnej informacji wg. art.23 ustawy o
    ochronie konkurencji i konsumentów?

    Szukam argumentacji do wnoszenia o odszkodowanie do właściciela obiektu, a
    że nie jestem z prawem w żaden sposób związany będę wdzięczy za wszelkie
    polmysły i porady.

    Dziękuję za odpowiedź
    beaujolais

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1