  • 1. Data: 2005-11-16 09:48:12
    Temat: odsetki
    Od: "Ania" <b...@i...pl>

    Witam

    Miałam pewną zaległość wobec firmy Netia, uregulowałam to sporo czasu po
    terminie płatności. Netia oczywiście naliczyła mi odsetki, jednak osoba z
    ich windykacji poleciła mi napisać prośbe o ich umorzenie. Pismo takie
    zostało do nich wysłane niestety pozostało bez odpowiedzi aż do dziś kiedy
    przyszedł wyrok z sądu z zarządzoną kwotą odsetek do zapłacenia.

    Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć czy nie obowiązuje ich wysłanie do mnie
    zawiadomienia że np. moją prośbe odrzucają i wzywają do zapłaty, zanim
    skieruja sprawe do sądu?

    Czy jest sens odwoływać sie od tego?

    Z góry dziękuje za podpowiedź w tej sprawie

    Pozdrawiam

    Anna

  • 2. Data: 2005-11-16 10:19:03
    Temat: Re: odsetki
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ania wrote:

    > Czy jest sens odwoływać sie od tego?

    Nie ma sensu.

  • 3. Data: 2005-11-16 10:49:42
    Od: "czarny" <c...@e...pl>

    Byli sprytni, bo pismo z prośbą o umorzenie odsetek było de facto uznaniem
    długu (tych odsetek właśnie) i dzięki temu łatwo jest wygrać w sądzie. Jesli
    wysokość odsetek jest zasadna, nie opłaca się walczyć, lepiej płacić.
    Odpowiadać na pisma nie muszą, rozpatrywać to należy w kategoriach dobrych
    relacji z klientem, a nie obowiązku prawnego.

    KK

  • 4. Data: 2005-11-17 02:07:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ania" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    W tej sytuacji możesz jedynie walczyć o koszty procesu wykazując, ze
    jego wszczynanie było bezzasadne. Czy warto, to już nie wiem, bo nie
    piszesz ile wynoszą.