  • 1. Data: 2010-05-30 09:20:51
    Temat: odrebna własnośc lokalu a wszczęcie egzekucji długu spóldzielni
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam taki problem chciałbym zamienic prawo własnosciowe do lokalu
    spóldzielczego w odrebna własność.
    Problem polega na tym ,ze spóldzielnia ma wierzyciela który wszczął
    egzekucje i wpisał to w ksiegach wieczystych.
    Spóldzielnia doprowadziła do zawieszenia postepowania egzekucyjnego, bo
    złozyła kasacje ale wzmianka o wszczeciu egzekucji figuruje w KW.
    Spółdzielnia ma majatek odrębny przekraczajacy dług .

    Moje pytanie brzmi czy coś moge ryzykować uzyskujac odrębną własność w tej
    sytuacji.
    Opinie różnych zaprzyjaźnionych prawników są różne .
    Jedni mówią ,ze nic nie ryzykuje , bo członek SM nie odpowiada swoim
    majatkiem za długi SM.
    A wzmianka jest nic nie znacząca i nikt odemnie nie bedzie dochodził z
    hipoteki mojego mieszkania długów SM.
    Drudzy mówią,ze jak podpisze u notariusza ,że mam swiadomość wzmianki, to
    jakbym podpisał uznanie tego długu.
    Trzeci mówią ,ze jak SM ma majątek na pokrycie długu to przekształcać jak
    najszybciej i sie nie przejmować.

    Już sam nie wiem co robić.
    Proszę o niezależną opinie

    --