  • 1. Data: 2006-02-28 19:05:25
    Temat: ochrona wizerunku funkcjonariusza publicznego
    Od: "arturo" <d...@c...pl>

    tak z ciekawosci - jak jest w Polsce z ochrona wizerunku
    funkcjonariuszy publicznych ... pare dni temu wyczytalem
    w prasie, ze jakas gazeta gdzies na wschodzie PL przeszla
    rewizje w zwiazku z tym, ze ktos z pracownikow napisal
    na jakims boardzie internetowym opinie o miejscowym
    oficjelu, ktory poczul sie tym obrazony. To nie jest jednak
    istotne - podczas rewizji w redakcji jesli dobrze pamietam
    pracownik gazety probowal filmowac funkcjonariuszy przez
    co doszlo do jakiejs szarpaniny. Ja pamietam, ze jak bylem
    w Wielkiej Brytwance to moglem sobie robic do woli
    zdjecia z Bobbies, jeden zaoferowal mi nawet do tego
    celu swoja czapke. Tak sie zastanawiam czy jakies
    przepisy w PL reguluja takie rzeczy ? czy adwokat
    moze filmowac przebieg przesluchania w prokuraturze,
    podejrzany przebieg przeszukania w mieszkaniu,
    podrozny przebieg odprawy celnej, petent spotkanie
    z urzednikiem w sprawie ubiegania sie o jakies prawa ...
    czy wizerunek funkcjonariuszy publicznych podlega
    ochronie w tej samej mierze jak osob prywatnych czy
    tez uwaza sie, ze podlega jakims odmiennym zasadom ?