  • 1. Data: 2006-02-28 18:41:04
    Temat: Zarzuty prokuratorskie
    Od: Olga <o...@w...pl>

    No właśnie, co to są zarzuty prokuratorskie? Szukam i nic konkretnego
    znaleźć nie mogę.

    Jak sie domyślam są to zarzuty postawione przez prokuratora. Ale kiedy
    to następuje? W przypadku zarzutów popełnienia czynów zagrożonych wysoką
    karą? Czy zawsze w przypadku, gdy postępowanie prowadziła prokuratura?
    Czym się takie zarzuty różnią od innych? Inne tzn. jakie? Policyjne?

    Plączę się w domysłach, więc będę wdzięczna jeśli mi to ktoś wytłumaczy.
    Będę wdzieczna za każde ujęcie sprawy. :)
    pzdr, Olga

  • 2. Data: 2006-02-28 19:08:36
    Temat: Re: Zarzuty prokuratorskie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olga napisał(a):
    > No właśnie, co to są zarzuty prokuratorskie?

    To jest ulubiony zwrot obecnie nam panującego Ministra Z.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-03-01 08:07:04
    Od: Olga <o...@w...pl>

    Johnson napisał(a):
    > To jest ulubiony zwrot obecnie nam panującego Ministra Z.

    Czyli domyslam się, że zwrot nie ma żadnego znaczenia prawnego i jest
    jedynie skrótem myślowym. Tak?

    Pytanie dodatkowe: Czy istnieją zarzuty, które muszą być przedstawione
    przez prokuratora? Za jakie przestępstwa?

    pzdr

  • 4. Data: 2006-03-01 08:31:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olga napisał(a):

    > Pytanie dodatkowe: Czy istnieją zarzuty, które muszą być przedstawione
    > przez prokuratora? Za jakie przestępstwa?

    Istnieją przestępstwa w których prowadzi sie śledztwo - 309 kpk.
    Niektóre śledztwa musi prowadzić prokurator - art. 311 §2 kpk, ale i tak
    może powierzyć policji niektóre czynności śledztwa - art. 311 §4-5 kpk.