  • 1. Data: 2003-08-06 17:21:51
    Temat: obrońca z urzędu
    Od: "Pechowiec" <d...@w...pl>

    Napiszcie mi proszę w jakich przypadkach mogę starać się o obrońcę z urzędu?

    Z góry wielkie dzięki.

  • 2. Data: 2003-08-18 08:44:21
    Temat: Re: obrońca z urzędu
    Od: "wojtek ziętek" <w...@N...gazeta.pl>

    Pechowiec <d...@w...pl> napisał(a):

    > Napiszcie mi proszę w jakich przypadkach mogę starać się o obrońcę z urzędu?
    >
    > Z góry wielkie dzięki.
    >
    > Możesz żądać wyznaczenia obrońcy z urzędu,jeżeli nie masz obrońcy z wyboru
    i wykażesz że nie jesteś w stanie ponieść kosztów obrony bez uszczerbku dla
    niezbędnego utrzymania siebie i rodziny.
    Musisz mieć obrońcę, jeżeli:
    1) jesteś nieletni,
    2) jestś głuchy, niemy lub niewidomy,
    3) zachodzi uzasadniona wątpliwość co do Twojej poczytalności,
    4) nie władasz językiem polskim.
    Musisz mieć obrońcę również wtedy, gdy sąd uzna to za niezbędne ze względu
    na okoliczności utrudniające obronę.