  • Data: 2004-06-20 07:00:52
    Temat: obowiązkowe stawiennictwo w sadzie (long)
    Od: "macho" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam,
    niedawno pisałem, że jestem wezwany na świadka 600 km od miejsca
    zamieszkania.
    Złożyłem prośbę o przesłuchanie mnie w miejscu zamieszkania, ponieważ
    przypuszczałem, że to nic istotnego. Oczywiście żadnej odpowiedzi z sądu nie
    otrzymałem.
    Oczywiście - miałem rację. Sędzia odczytał mi moje oświadczenie z roku 1998,
    które wtedy podpisałem i to wszystko. W oświadczeniu było kilka zdań,
    stwierdzających, że sprawa mnie nie dotyczy i nie mam nic do powiedzenia.
    Otrzymałem zwrot kosztów podróży w wysokości około 130 zł i straciłem dwa
    dni. Podobnie 25 świadków, które były wezwane z róznych stron kraju.
    Te koszty obciążają nas wszystkich podatników. Czy nie ma na to rady?
    Przecież tak nie musiało być! Przesłuchanie mnie w miejscu zamieszkania
    (jest sąd rejonowy) byłoby za darmo i z takim samym skutkiem. Gdzie i komu
    się poskarżyć i czy to cokolwiek da?
    pzdr