  • 21. Data: 2005-09-10 04:36:25
    Temat: Re: obowi?zek sprzedawcy - umożliwienie sprawdzenia towaru?
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 9 wrz o godzinie 18:49, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Chyba sobie żartujesz...

    Wcale nie żartuje Nina.
    Jeżeli to jest *sklep* to zazwyczaj sprawdzają. Inaczej jest w przypadku
    hurtowni.... Ale tam to *szaracy* nie kupują.

    > Żarówki są materiałem eksploatacyjnym a na taki zasadniczo nie ma gwarancji.

    Powiadasz waść?

    > ...a potem ktoś kupuje zapalniczkę już całkowicie 'wysprawdzaną'.

    ROTFL
    Skoro jest uszkodzona - to kto ja kupi?
    Przecież sie nie "wysprawdza" poniewaz podczas pierwszego sprawdzenia idzie
    na półeczkę "uszkodzone".

    > Buty to buty. To nie jest kwestia 'nie działania' tylko dopasowana.

    Hmmmm... no wiesz - generalnie obowiązuje tzw. numeracja - więc skoro
    klient sobie życzy "42" - to otrzyma '42" a kwestia dopasowania to juz jego
    problem.
    Sarkazmem z butami przedstawiam Ci że masz zwichrowany lekko tok
    rozumowania, pojęcia "sprawdzenie".

    > PS: prezerwatywy też sprawdzasz przez zakupem? Spraj do nosa w aptece też?

    Ty albo jesteś już totalnie głupi - albo nie wiesz że kobiety nie mają
    szans technicznych na przymierzenie prezerwatywy.
    A dlaczego w sklepie z kosmetykami, niemalże wszyscy jak jeden mąż,
    "psikają" perfumami, dyzodorantami i wąchają? Wiesz co to jest tzw.
    "tester" ?

    Generalnie - pieprzysz jak zwykle zresztą, od rzeczy. Ale tego można się
    było spodziewać widząc post podpisany przez Andrzej Lawa.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 22. Data: 2005-09-11 11:59:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dfq0t8$k3t$1@atlantis.news.tpi.pl>, Lookasik wrote:
    > Kupiłam ciśnieniowy ekspres do kawy. Ekspres nie został sprawdzony w
    > sklepie. Na miejscu gwarancja nie została podbita przez sprzedawcę. Przy
    > pierwszym urochomieniu w domu okazało się, że ekspres jest niesprawny.
    > Sprzedawca poinformował, iż konieczny jest proces reklamacyjny, czyli
    > naprawa towaru po podbiciu gwarancji. Nie chce wymienić towaru na nowy.
    > Co proponujecie?

    Posłuchać jego rady, chyba że masz możliwośc udowodnienia, iż odmówił ci
    mozliwości sprawdzenia. Jak bardzo chcesz spróbować namieszać to powiadom
    Inspekcję Handlową, ale będą mieli twoje słowo przeciwko jego. No chyba,
    że było wiecej zgłoszeń.

    > Czy sprzedawca nie ma obowiązku umożliwienia sprawdzenia sprzętu na miejscu

    Ma, ale jw.

    > i czy w związku z tym fakt, iż na miejscu nie podbijają gwarancji oznacza,
    > iż klient ma możliwość sprawdzenia towaru w domu i w razie usterki wymiany
    > na nowy?

    Gwarancja nie ma tu nic do rzeczy. Może jej nie być w ogóle.
    Poczytaj strony Federacji Konsumentów (użyj googla) to będziesz wiedział
    co i jak.

    --
    Marcin