    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: obowiązek sprzedawcy - umożliwienie sprawdzenia towaru?
    Date: Sun, 11 Sep 2005 19:59:07 +0800

    In article <dfq0t8$k3t$1@atlantis.news.tpi.pl>, Lookasik wrote:
    > Kupiłam ciśnieniowy ekspres do kawy. Ekspres nie został sprawdzony w
    > sklepie. Na miejscu gwarancja nie została podbita przez sprzedawcę. Przy
    > pierwszym urochomieniu w domu okazało się, że ekspres jest niesprawny.
    > Sprzedawca poinformował, iż konieczny jest proces reklamacyjny, czyli
    > naprawa towaru po podbiciu gwarancji. Nie chce wymienić towaru na nowy.
    > Co proponujecie?

    Posłuchać jego rady, chyba że masz możliwośc udowodnienia, iż odmówił ci
    mozliwości sprawdzenia. Jak bardzo chcesz spróbować namieszać to powiadom
    Inspekcję Handlową, ale będą mieli twoje słowo przeciwko jego. No chyba,
    że było wiecej zgłoszeń.

    > Czy sprzedawca nie ma obowiązku umożliwienia sprawdzenia sprzętu na miejscu

    Ma, ale jw.

    > i czy w związku z tym fakt, iż na miejscu nie podbijają gwarancji oznacza,
    > iż klient ma możliwość sprawdzenia towaru w domu i w razie usterki wymiany
    > na nowy?

    Gwarancja nie ma tu nic do rzeczy. Może jej nie być w ogóle.
    Poczytaj strony Federacji Konsumentów (użyj googla) to będziesz wiedział
    co i jak.

    --
    Marcin