  • Data: 2004-05-12 22:24:59
    Temat: nowe prawo telekomunikacyjne
    Od: Tomaszek <t...@S...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jestem tu pierwszy raz, poniewaz szukam opinii i porady na temat nowego
    prawa telekomunikacyjnego.
    Niedawno w Rzeczpospolitej przeczytalem artykul (nie dam linka, bo jest w
    platnym archiwum), w ktorym m.in. mozna przeczytac:

    Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych sugeruje, by w przypadku
    usług przedpłaconych ograniczyć zakres zbieranych danych do imienia i
    nazwiska oraz numeru PESEL, a także serii i numeru dowodu tożsamości - w
    wypadku obywateli polskich, a w wypadku cudzoziemców - do numeru
    paszportu lub karty pobytu.

    czy to znaczy, ze beda rejestrowac pre-paidy. jesli tak,to uwazam to za
    wielki przekret i duza ingerencje panstwa w prywatnosc obywateli.
    nie wiem jaki ma to cel, oprocz zwiekszania kontrolii nad obywatelami?
    nawet nie wspomne o dodatkowych papierkach, formalnosciach i pewnie
    zwiekszania kosztow, bo teraz pre-paidy moga byc tansze wlasnie dlatego, ze
    nie operator nie musi ich obslugiwac.

    pozdrawiam