eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › niezgodnosc z umowa...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2004-10-30 09:17:12
    Temat: niezgodnosc z umowa...
    Od: "tsar" <k...@g...pl>

    Problem: zepsuta komorka. Po naprawie wystepuje ta sama wada, dodatkowo
    doszla jeszcze inna.
    Ustawa o sprzedazy konsumenckiej:
    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów.

    Wynika z niej, ze klient(konsument) moze zadaz naprawy lub wymiany na nowy i
    to do niego nalezy wybor. Czyli jak jest, zakladajac, ze ten telefon jest
    niezgodny z umowa moge zadac wymiany na nowy? Z gory dzieki za pomoc. ps.
    oczywiscie zakladam, ze w obecnym stanie prawnym, nie ma znaczenia to, ze
    wczesniej skorzystalem z uprawnien z gwarancji.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2004-10-30 10:59:25
    Temat: Re: niezgodnosc z umowa...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <clvm6o$15g$1@inews.gazeta.pl>, tsar wrote:
    > Problem: zepsuta komorka. Po naprawie wystepuje ta sama wada, dodatkowo
    [..]
    > Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    > żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    > albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    > wymagają nadmiernych kosztów.
    > Wynika z niej, ze klient(konsument) moze zadaz naprawy lub wymiany na nowy i
    > to do niego nalezy wybor. Czyli jak jest, zakladajac, ze ten telefon jest
    > niezgodny z umowa moge zadac wymiany na nowy? Z gory dzieki za pomoc. ps.

    Możesz, ale pies jest tu pogrzebany w sfromułowaniu "chyba że naprawa albo
    wymiana [..] wymagają nadmiernych kosztów".

    --
    Marcin


  • 3. Data: 2004-10-30 11:32:36
    Temat: Re: niezgodnosc z umowa...
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    tsar wrote:
    > Problem: zepsuta komorka. Po naprawie wystepuje ta sama wada,
    > dodatkowo doszla jeszcze inna.
    > Ustawa o sprzedazy konsumenckiej:
    > Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący
    > może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
    > nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo
    > wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
    >
    > Wynika z niej, ze klient(konsument) moze zadaz naprawy lub wymiany na
    > nowy i to do niego nalezy wybor. Czyli jak jest, zakladajac, ze ten
    > telefon jest niezgodny z umowa moge zadac wymiany na nowy?

    niezupelnie tak. Oni maja za zadanie sprawic by byl zgodny z umowa (bo Ty
    zadasz tego by zostal on doprowadzony do stanu zgodnosci) a zrobic
    sprzedawca ma to na ktorys z wyzej wymienionych sposobow tak wiec to nie Ty
    decydujesz w jakis sposob. Takze tu nic nie wskorasz bo "wymiana" moze
    wymagac nadmiernych kosztow a koszta te ustala wlasnie sklep/serwis.

    > dzieki za pomoc. ps. oczywiscie zakladam, ze w obecnym stanie
    > prawnym, nie ma znaczenia to, ze wczesniej skorzystalem z uprawnien z
    > gwarancji.

    heh to ze kozystales z gwary to nie ma znaczenia, znaczenie ma czas w jakim
    zostala zgloszona usterka, data zakupu itp.



  • 4. Data: 2004-10-30 11:55:27
    Temat: Re: niezgodnosc z umowa...
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    fi5h wrote:
    > niezupelnie tak. Oni maja za zadanie sprawic by byl zgodny z umowa (bo Ty
    > zadasz tego by zostal on doprowadzony do stanu zgodnosci) a zrobic
    > sprzedawca ma to na ktorys z wyzej wymienionych sposobow tak wiec to nie Ty
    > decydujesz w jakis sposob.

    Akurat tu nie ma najmniejszej wątpliwości, że wybór należy do kupującego.

    > Takze tu nic nie wskorasz bo "wymiana" moze wymagac nadmiernych kosztow a koszta te
    ustala wlasnie sklep/serwis.

    w praktyce masz rację, w teorii koszty są obiektywne, podlegają ocenie
    sądu, a sprzedawca musi _wykazać_ ich nadmierność...

    KG


  • 5. Data: 2004-10-30 12:24:44
    Temat: Re: niezgodnosc z umowa...
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    kam wrote:

    >
    >> Takze tu nic nie wskorasz bo "wymiana" moze wymagac nadmiernych
    >> kosztow a koszta te ustala wlasnie sklep/serwis.
    >
    > w praktyce masz rację, w teorii koszty są obiektywne, podlegają ocenie
    > sądu, a sprzedawca musi _wykazać_ ich nadmierność...]

    koszta te to koszta wlasne i wlasnie w praktyce jest odwrotnie niz to co
    napisales , przynajmniej nie spotkalem sie z inna wersja :)
    kwestia co gdzie i jak widac.


    5.11.2004 mam spotkanie z czlonkiem federacji praw konsumenta ale z kim
    bardziej kompetentnym niz ostatnio i nieomieszkam zapytac o to takze :)

    >
    > KG

    --
    fi5h



  • 6. Data: 2004-10-30 15:24:30
    Temat: Re: niezgodnosc z umowa...
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    fi5h wrote:
    > koszta te to koszta wlasne

    koszta własne czego?
    udowodnij że koszta naprawy są wyższe niż koszt wymiany jeśli polega ona
    na zdjęciu z półki innego egzemplarza produktu

    KG

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1