-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!xs4all!f
eeder.news-service.com!newsfeed.freenet.de!news.albasani.net!texta.sil.at!newsf
eed.utanet.at!newsfeed01.chello.at!newsfeed02.chello.at!news.chello.pl.POSTED!n
ot-for-mail
From: "nrs" <n...@w...to.gmail.com.to.tez>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: niezgodnosc towaru z opisem - co dalej? (dlugie)
Date: Wed, 13 Jun 2007 13:09:56 +0200
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
Message-ID: <87e21$466fd085$57cf0d36$7446@news.chello.pl>
X-Complaints-To: a...@c...pl
Organization: chello.pl
Lines: 93
NNTP-Posting-Host: 87.207.13.54 (87.207.13.54)
NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Jun 2007 13:09:57 +0200
X-Trace: 87e21466fd085f26aa89307446
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:466828
[ ukryj nagłówki ]Witam,
2 miesiace temu kupilem przez internet nooteboka.
Przyszedl on do mnie uszkodzony (dead pixel na srodku ekranu, nie dalo sie
zainstalowac windows xp w wersji Home (tuz po wsadzeniu plyty wyskakiwal
niebieski ekran o niezwlocznym wylaczeniu komputera inaczej ulegnie on
uszkodzeniu). Notebook mial byc prezentem, system operacyjny kupowalem
wczesniej. Chcialem im go odeslac (kupujac przez internet mamy z tego co sie
orientuje 10 dni na wymiane bez podania przyczyny). Dzownilem do sklepu, tam
mnie udobruchano slodkim gadaniem ze chcieliby aby zwrotu dokonac inaczej
(bo skoro i tak systemu nie da sie zainstalowac to oni go wymienia od reki).
Nie mialem powodow zeby tego nie robic, (ponoc zwrot do 10 dni bez podania
przyczyny byl dla nich problematyczny) a ja w swej naiwnosci przystalem na
te propozycje. Oczywiscie nie bede poruszac tu tematu ze calosc trwala zbyt
dlugo. Zadzwonili do mnie z informacja ze postawili na w/w notebooku windows
XP _Profesional_ ze zintegrowanym SP2, natomiast deadpixel nie podlega
reklamacji (tu sie zgadzam). I ze moga mi go co najwyzej odeslac spowrotem.
Jednak nie obchodzi mnie to, ze zainstalowali wersje PRO z sp2, skoro Home
(bez sp) sie nie instaluje (nie mam zamiaru kupowac innej wersji windowsa z
tego powodu ze notebook jest uszkodzony). Powolalem sie na niezgodnosc
towaru z opisem. Wyslalem im takie oto pismo:
Zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. O szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego. Na podstawie Art 4 ustawa 1.
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, ze istniala
ona w chwili wydania. Art 4 ustawa 2 i Art 4 ustawa 3 "(...)towar
konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje sie do celu, do jakiego tego
rodzaj towar jest zwykle używany, oraz gdy jego wlaściwości odpowiadają
właściwościom cechujacy towar tego rodzaju(...)". Oraz Art 4 ustawa 4: "Na
równi z zapewnieniem producenta traktuje sie zapewnienie osoby, która
wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie działalności
swojego przedsiębiorstwa(...)". A także Art 6 w/w ustawy.
1. Zgłaszam niezgodność towaru (w/w notebook) z opisem (załącznik nr. 1). Na
otrzymanym przeze mnie notebooku nie było możliwosci zainstalowania systemu
operacyjnego Windows XP w wersji Home. Przy probie instalacji, na samym jej
początku wyskakiwal niebieski ekran z informacja o niezwlocznym wyłączeniu
komputera, w przeciwnym wypadku ulegnie on uszkodzeniu. Zgodnie z informacja
podana w zalączniku nr. 1, ktorą kierowalem sie przy kupnie tego modelu, w/w
system operacyjny na w/w notebooku powinien dzialac.
2. Zgodnie z Art 8 ustawa 1, żądam doprowadzenia notebooka do stanu zgodnego
z opisem poprzez wymianę na nowy, najpozniej do 7 dni kalendarzowych od
pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
3. Zgodnie z Art 8 ustawa 2, żądam zwrotu kosztów dostarczenia w wysokości
33,29 zl.
Słownie: trzydzieści trzy złote dwadzieścia dziewięć groszy, przekazem
pocztowym (na dane umieszczone na górze dokumentu - po prawej) najpóźniej do
7 dni kalendarzowych od pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
(Dowód nadania znajduje się w Załączniku nr. 2)
4. Zgodnie z Art 13 ustawa 2 oraz Art 13 ustawa 4. Proszę o prawidłowe
wypełnienie wszystkich niezbędnych dokumentów gwarancyjnych (tych
dostarczonych przez producenta). Te które otrzymalem wraz z notebookiem nie
byly wypełnione.
5. Proszę także o przeslanie rachunku (paragonu, lub faktury) zawierające:
nazwe i adres sklepu, nazwe modelu, cenę, a także date sprzedaży (przy
zakupie ich nie otrzymałem.)
6. Zgodnie z Art 8 ustawa 3, proszę o odpowiedz na piśmie.
Załącznik nr. 1:
http://www5.pc.ibm.com/europe/products.nsf/$wwwpartn
umlookup/_TY0BTxx?open&sourcesite=cema
(na stronie producenta pisze wyraznie, supporter operating system windows xp
home oraz windows xp profesional.
Dzisiaj natomiast dostalem odpowiedz:
W odpowiedzi na w/w pismo pragrniemy poinformowac, iz zgodnie z
przeprowadzona rozmowa telefoniczna, w pelni sprawny notebook z poprawnie
zainstalowanym system operacyjnym oczekuje w firmie na Panska decyzje o jego
odeslaniu. Z uwagi na nie stwierdzenie jakichkolwiek wad w odeslanym do nas
egzemplarzu i bezproblemowe zainstlowanie system operacyjnego Windows XP
przez pracownika dzialu serwisu wszelkie roszczenia z tytulu niezgodnosci
towaru z umowa sa bezprzedmiotowe. Na decyzje o wyslaniu w/w notebooka na
adres wskazany przez Pana oczekujemyu przez 7 dni od daty doreczenia tego
pisma. Po tym terminie notebook zostanie zlozony w depozycie sadowym na
Panskie nazwisko i koszt.
@@@@@@@@
Jak mi wmawiano wczesniej przez telefon, instalowano na nim xp pro (sp2), a
nie xp w wersji home (czego podstawa byla reklamacja), wiec nie jest to
odpowiedz na moje pismo. Firma leci w kulki (brak podpisanych papierow
gwarancyjnych, zadnego rachunku/paragonu tylko faktura proforma ktora
otrzymalem w pdf'ie (niepodpisana, bez jakichkolwiek pieczatek). I tutaj
moje pytanie, co moge zrobic z tym dalej, aby jak najszybciej (z uwagi ze ma
to byc prezent), rozwiazac ten problem (zalezy mi na wymienie na nowy badz
zwrot pieniedzy). Nie ukrywam ze czuje sie bezsilny oraz oszukany. Z gory
dziekuje za pomoc.
pzdr,
grzech
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy policjantów należy ROZBROIĆ?
- Tymoteusz Sz.
- Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- Usiłowanie zabójstwa
- Immatrykulacja...
- Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- "Wyjebongo" 33 i 1/3
- Zastrzelił kolegę
- Sąsiad o aktywistach
- Izrael kontra Hamas
- Korekta faktury Bolt
- Re: Sędzia v. Sędzią prezes SN już zawiadomieniem w prokuraturze
- Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- Policjant użył broni, na skutek czego jego kolega został ranny.
Najnowsze wątki
- 2024-12-04 Czy policjantów należy ROZBROIĆ?
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-11-30 Immatrykulacja...
- 2024-11-28 Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- 2024-11-28 Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- 2024-11-27 "Wyjebongo" 33 i 1/3
- 2024-11-27 Zastrzelił kolegę
- 2024-11-26 Sąsiad o aktywistach
- 2024-11-26 Izrael kontra Hamas
- 2024-11-26 Korekta faktury Bolt
- 2024-11-25 Re: Sędzia v. Sędzią prezes SN już zawiadomieniem w prokuraturze
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-23 Policjant użył broni, na skutek czego jego kolega został ranny.