  • 1. Data: 2003-07-23 09:37:01
    Temat: nieuregulowane grunty pod mieszkaniem spoldzielczym
    Od: Ewa <e...@p...pl>

    Witam,

    Mam takie pytanko: chcialam kupic sobie mieszkanie
    spóldzielczo-wlasnosciowe i zrobilam juz wstepne rozeznanie w temacie
    wlasnosci gruntów itp.
    Okazalo sie, ze sprawa jest niejasna, spoldzielnia obecnie wydzierzawia
    grunt od gminy (jest to budynek przy Miklaszewskiego w Wawie) i nie moze
    zostac sporzadzona ksiega wieczysta dla gruntu, lecz jedynie dla lokalu. Na
    wyjasnienie tych tematów spóldzielnia czy gmina ma podobno czas do
    pazdziernika 2004 roku.

    I teraz stoje przed dylematem - brac kredyt czy nie?

    Co moze sie stac, jezeli np. zglosi sie wlasciciel gruntów? Odzyska je wraz
    z budynkiem? I co wtedy? Moze podniesc czynsz lokatorom? Powiedzmy, ze
    istnieje KW dla lokalu - czy to mnie w jakis sposób chroni?
    Podobno wiekszosc niejasnych spraw w tamtych okolicach konczy sie pomyslnie
    (tzn. nie zjawia sie tajemniczy wlasciciel), ale interesuje mnie jaki moze
    byc najgorszy scenariusz wypadków?

    Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi
    Ewa