  • Data: 2006-01-05 10:27:17
    Temat: nieuczciwy dłużnik - jakie kroki?
    Od: e...@n...o2.pl szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jakiś czas temu pożyczyłem znajomemu pieniądze i teraz mam kłopoty ze
    ściągnięciem tego długu. Wygląda na to, że będę musiał pójść z tym do sądu
    (na szczęście przy pożyczaniu spisaliśmy umowę) i tu moje pytanie. Czy
    moglibyście doradzić mi (moje doświadczenie w tym zakresie jest praktycznie
    żadne) co powinienem po kolei zrobić?

    Znalazłem w Internecie wzór pozwu stosowanego w takich sytuacjach.
    Powinienem na tej podstawie napisać pozew i złożyć go w sądzie właściwym
    dla miejsca zameldowania pozywanego, czy tak? Taki pozew pewnie mogę złożyć
    pocztą? Czy to już wszystko, czy powinienem zrobić coś jeszcze? Czy jest
    jeszcze coś, o czym powinienem w takiej sytuacji wiedzieć, pamiętać,
    dopilnować?

    Z góry duże dzięki!