  • 1. Data: 2007-11-11 11:23:39
    Temat: nieuczciwa konkurencja umowa o prace vs swoja dzialalnosc
    Od: e...@g...com

    Witam Szanownych Grupowiczow,

    Czy i kiedy rozpoczecie dzialalnosci gospodarczej w okresie trwania
    umowy o prace i de facto pracowania w jakies firmie jest traktowane
    jako nielegalna konkurencja?

    Prosze o pomoc w rozwiazaniu ponizszych watpliwosci:
    1) firma dla ktorej pracuje, ma wpisane w rejestrze dzialalnosci wiele
    PKD ktore pomimo charakteru dzialalnosci wystepuje w innej branzy niz
    ja chce (handel: firma prowadzi w sektorze motoryzacyjnym a ja chce w
    sektorze budowlanym). Czy pojawienie sie tych samych PKD, ktore
    momentami jest dosc 'szeroko' rozumiane, bedzie traktowane jako
    nieuczciwa konkurencja?
    2) jesli wykonywany przeze mnie zawod nie jest zwiazany z
    dzialalnoscia biznesowa (bezposrednio) to czy jesli zakladajac
    dzialalnosc wpisuje PKD temu odpowiadajacy (jakiego nie ma w swej
    dzialalnosci moj pracodawca) to czy jest to takze traktowane jako
    nieuczciwa konkurencja?

    Prosze o ew. sugestie co mi pozostaje... poza zwolnieniem sie ;(.
    Zaznaczam, ze nie mam zlych zamiarow w stosunku do pracodawcy i
    prowadzona dzialalnosc mialaby byc w calkowicie innym sektorze
    gospodarki, choc dotyka tego samego - handlu:(.

    Pozdrawiam,
    es

  • 2. Data: 2007-11-11 11:49:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    PKD nie ma nic wspólnego z konkurencją. Ważne jest, czy Twoja działalność
    jest konkurencyjna dla firmy, w której pracujesz. Sprzedaż materiałów
    budowlanych raczej konkurencji dla hurtowni części samochodowych nie
    stanowi.