  • 1. Data: 2003-01-27 20:00:40
    Temat: niespłacany kredyt
    Od: "Arti" <w...@o...pl>

    Witam .Jestem klijentem Pekao.s.a od wielu lat otrzymałem od nich przez te
    lata 40000zł pożyczki do eurokonta i karty kredytowe na kwote 32000 zł , nie
    żądano odemnie żadnego zabezpieczenia..Niestety jak to w naszym państwie
    bywa przeliczyłem sie z inwestycjami i niestety wykorzystałem te kwoty nie
    mam teraz na spłate tego kredytu ale narazie płace odsetki i staram sie
    splcac karty kredytowe lecz kosztuje mnie to 3,5 procenta miesiecznie.
    .Dobijaja mnie odsetki które płace poniewaz nie spłacam wogóle kapitału a i
    na nie już sie zapożyczam. Czy jest jakas mozliwosć wyjscia z tego kłopotu.
    Nie posiadam żadnych nieruchomości ani wysokiego dochodu.
    Prosze o odpowiedz czy grożą mi z tego powodu jakies sankcje karne,czy mozna
    sie z bankiem jakoś układać Czy moja żona także odpowiada za te
    długi choć ja podpisywałem te umowy przed ślubem.Prosze o rade
    Z powazaniem .
    arti

  • 2. Data: 2003-01-27 20:58:02
    Temat: Re: niespłacany kredyt
    Od: "patra" <p...@w...pl>

    Użytkownik Arti <w...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b14351$eb6$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > sie z bankiem jakoś układać Czy moja żona także odpowiada za te
    > długi choć ja podpisywałem te umowy przed ślubem.Prosze o rade

    Żona nie będzie odpowiadać za twoje długi. Nie znam szczegółów. jedyne co
    może sie przytrafić to egzekucja z nieruchomości. Wtedy może się zdażyć, że
    będzie się toczyła z majątku wspólnego małżonków tzn. jeżeli ta nieruchomość
    stanowi współwłasność małżonków. U was ten problem nie istnieje. Spróbój się
    dogadać bo jak dojdzie do egzekucji to się utopisz. przy tak olbrzymim długu
    dojdą ogromne kwoty za postępowanie. Napisz pismo do banku o umorzenie
    części odsetek. Bankowy tytuł wykonawczy opatrzony w sądową klauzulę
    wykonalności wystarczy do wszczęcia egzekucji z wynagrodzenia, ruchomości,
    innych wierzytelności.
    Niestety. Przeczytaj swoją umowę dokładnie. Sprawdź do jakiej kwoty
    odpowiadasz. W niektórych bankach odpowiada sie z karty kredytowej tylko do
    30 dolarów. Tego prawie nikt nie wie i spłaca całość. Nie znam umowy.
    Dlatego poczytaj dokładnie umowę.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-01-27 21:05:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, Arti wrote:

> [...]
    >+ Nie posiadam żadnych nieruchomości ani wysokiego dochodu.
    >+ Prosze o odpowiedz czy grożą mi z tego powodu jakies sankcje karne,czy mozna

    Oficjalne stanowisko banków jest takie, że klientowi który
    zgłasza się sam "idą na rękę". Jak jest w realu...nie wiem,
    ale chyba na *.banki więcej się wywiesz !
    (i obejrzyj googlem czy ktoś wcześniej nie pytał !)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-01-29 09:59:13
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Arti" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lata 40000zł pożyczki do eurokonta i karty kredytowe na kwote 32000 zł ,

    Zabezpieczeniem byla Twoja pensja, bo na podstawie czegos Ci przyznano taką
    pozyczke na Eurokoncie. Duzo ludzi stosuje wielokrotne wplaty w ciagu
    miesiaca tej samej kwoty aby uzyskac wieksza srednia do pozyczki ale to jak
    widac sie mści. Na marginesie - teraz podstawa obliczania wysokosci
    pozyczki na Eurokoncie jest zaswiadczenie o zarobkach a nie miesieczne
    wplaty:-))

    >Czy jest jakas mozliwosć wyjscia z tego kłopotu.

    Jedna - spłacić zaleglą kwotę - niestety umowa jest wiąząca i pieniądze
    splacic musisz. Dodatkowo pożyczka na Eurokoncie jest roczna - odnawialna
    pod warunkiem ze masz dobrze prowadzone konto - jakiekolwiek przekroczenie
    dopuszczalnego salda wiąze sie z ryzykiem utraty prawa do pozyczki oraz
    koniecznoscia jej spłaty. W umowie o pozyczkę masz podaną kwotę do jakiej
    bank moze domagać sie zwrotu. I nie jest to kwota mała

    > Prosze o odpowiedz czy grożą mi z tego powodu jakies sankcje karne,czy
    mozna
    > sie z bankiem jakoś układać

    Sankcje karne jak najbardziej. Ukladac sie z bankiem mozesz ale po
    zamknięciu konta w dalszym ciągu będziesz miał naliczane te same odsetki a
    na spłatę całosci zadłużenia będziesz miał 24 mce. Radziłabym zacząc spłacac
    jak najszybciej. Pożyczka od kogoś z rodziny, pozyczka z innego banku,
    sprzedaż czegokolwiek. Nie masz co liczyć na to, że bank Ci umorzy ten
    dlug - to nie instytucja charytatywna

    >Czy moja żona także odpowiada za te
    > długi choć ja podpisywałem te umowy przed ślubem

    Wniosłeś te długi żonie w posagu - wiem bo ja mojemu męzowi tez wniosłam tez
    pozyczke na Eurokoncie (ale z dostepnej puli paru tysiecy mam wykorzystane
    tylko 500zl:-) )

    HaNkA

    PS. Powyzsze informacje uzyskalam od pracownika PEKAO SA wiec sa pewnie
    wiarygodne:-)