  • 1. Data: 2003-01-27 19:30:08
    Temat: Czynsz - nieplacenie a podstawy prawne
    Od: "RP" <r...@w...pl>

    Witam,

    czy sa jakies podstawy prawne do tego, zeby nie placic czesci czynszu
    (mieszkanie hipoteczne - wspolnota mieszkaniowa - wybrany zarzad itp. - jest
    firma administrujaca)

    rzecz w tym, ze w ramach czynszu wyszczegolniona jest ochrona za budynek
    (jest podana konkretna kwota) - ochrona nie do konca wywiazuje sie ze swoich
    obowiazkow (powinna sprawdzac przepustki przy wjezdzie na teren budynku - a
    to olewa i praktycznie wpuszcza kazdego)
    zwracalem uwage zarowno ochroniarzom jak i administratorowi - niestety
    niewiele to pomoglo

    w zwiazku z tym chcialbym obnizyc wartosc placonego czynszu (skoro ktos sie
    nie wywiazuje z umowy - czemu mam placic 100% za dana usluge) - czy mam do
    tego jakies podstawy prawne ?? - jesli nie - to co poza pisaniem pism do
    zarzadu/administratora moge zrobic ?? (wiem, wiem - mozna zwolac zebranie
    lokatorow i tam glosowac - ale marnie widze zorganizowanie czegos takiego -
    a nie chce czekac az bedzie coroczne zebranie wlascicieli)

    pozdrawiam,
    RP

  • 2. Data: 2003-01-27 19:38:46
    Temat: Re: Czynsz - nieplacenie a podstawy prawne
    Od: "patra" <p...@w...pl>

    Użytkownik RP <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b141ci$1r8o$...@f...acn.pl...
> [...]
    takiego -
    > a nie chce czekac az bedzie coroczne zebranie wlascicieli)

    tak trzeba zwołać zebranie. Albo poczekać do walnego na którym będzie się
    zarządowi udzielało absolutorium.
    Pytanie czy ten składnik czynszu wprowadzono w ogóle uchwałą, czy też został
    narzucony bez podstawy prawnej.

  • 3. Data: 2003-01-27 19:41:50
    Od: "RP" <r...@w...pl>

    Użytkownik "patra" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zarządowi udzielało absolutorium.
    > Pytanie czy ten składnik czynszu wprowadzono w ogóle uchwałą, czy też

    ochrona byla oplacana od poczatku jak istnieje budynek (zanim formalnie
    zawiazala sie wspolnota i zarzadzal jeszcze developer) - tak po prostu
    zostalo - i nie o to mi chodzi, zeby zrezygnowac z tego - raczej chodzi o
    wyegzekwowanie faktycznego pilnowania budynku - bo teraz to jest fikcja - a
    nie mam zamiaru placic za fikcje

    RP

  • 4. Data: 2003-01-27 19:53:40
    Od: "patra" <p...@w...pl>

    Użytkownik RP <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1422g$1rmg$...@f...acn.pl...
> [...]
    > wyegzekwowanie faktycznego pilnowania budynku - bo teraz to jest fikcja -

    trzeba poczytać umowę z ochroną. Zobaczyć jakie są konsekwencje nie
    wywiązywania się ochrony z łączącej strony umowy. No i trzeba mieć dowody na
    to że się nie wywiązuje. Nie możesz sobie samowolnie obniżyć czynszu bo ci
    naliczą odsetki i to ty stracisz nie oni. Wspólnota widocznie przyjęła tą
    umowę. Masz prawo wglądu do dokumentów.