  • Data: 2003-06-25 18:19:59
    Temat: nieruchomość i pierwokup
    Od: "kizzi" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam pytanie, w umowie o najem nieruchomości zastrzeżono, że "w przypadku gdy
    właściciel zamierza sprzedać nieruchomość, obowiązany jest poinformować o
    swoim zamiarze najmce 30 dni przed planowaną sprzedażą, aby najmeca mógł
    skorzystać z prawa pierwokupu".
    w Kodeksie cywilnym prewidziany jet natomiast 30-dniowy termin, który jednak
    biegnie od podpisania umowy (warunkowej!) sprzedaży z osoba trzecią, czyli w
    przypadku nieruchomości jedynie zobowiązującej do sprzedaży. Czy stosuje
    się oba terminy, czy to zastrzeżenie w umowie wyłącza działanie przepisu
    kodeksu w zakresie terminu i sposobu poinformowania. (ponieważ kodeks
    przewiduje przedstawienie najemcy umowy sprzedaży z osobą trzecią, a w tym
    przypadku jedynie poinformowano o zamiarze na piśmie, bez podania ceny i
    kupca.
    czy to jest zrozumiałe??
    chodzi generalnie o to że nie moge czekać te 30 dni z odpowiedzią bo mnie
    się śpieszy ze sprzedażą kasę potrzebuję.