  • 1. Data: 2005-07-15 11:00:23
    Temat: nieruchomosc bez udzialu w gruncie-darowizna
    Od: "funkacid" <f...@p...onet.pl>

    moja rodzina w spadku otrzymala prawo wlasnosci do nieruchomosci ale bez
    udzialu w gruncie (ktory kiedys tam zostal pzekazany do panstwa).
    czy jest mozliwe aby rodzina darowala mi wlasnie to prawo wlasnosci?
    w starostwie dowiedzialem sie, ze pozniej bede mogl sie ubiegac o zwrot tego
    gruntu i dostane go na pewno (niestety teraz panie w starostwie na urlopach).
    Klopot w tym, ze w rodzinie robi sie szum i zaelzy mi na tym, aby ta darowizne
    wykonac jak najszybciej.

    pozdrawiam
    f.

  • 2. Data: 2005-07-15 14:51:59
    Temat: Re: nieruchomosc bez udzialu w gruncie-darowizna
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    funkacid napisał(a):
    > moja rodzina w spadku otrzymala prawo wlasnosci do nieruchomosci ale bez
    > udzialu w gruncie (ktory kiedys tam zostal pzekazany do panstwa).

    ???

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-15 20:34:03
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Johnson napisał
    > ???

    Tez sie zdziwilam. Ale moze chodzi o to, ze grunt jest w uzytkowaniu
    wieczystym...?

    pozdrawiam
    Gosia

  • 4. Data: 2005-07-17 22:21:46
    Od: Mona<r...@w...pl>

    Jeżeli grunt pod budynkiem jest własnością Skarbu Państwa, zwraca go
    właścicielowi(om) budynku starostwo, natomiast, jesli jest własnością Gminy,
    zwraca Gmina (Wójt Gminy, Burmistrz itd.)
    To nie jest grunt wieczystego użytkowania, lecz odrębna własność gruntu od
    budynku ( wyjątek w świetle przepisów KC), powstała jeszcza za działania ustawy
    z lat 70-tych o przejmowaniu gosp. rolnych na Skarb Państwa za rentę czy
    emeryturę.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2005-07-18 19:17:58
    Od: "funkacid" <f...@p...onet.pl>

    > @ Johnson napisal :
    >???

    dziadkowie kiedys tam zrzekli sie gruntow na rzecz renty rolnej, a Panstwo przy
    okazji zlapalo rowniez grunt pod budynkiem (najpierw zlapalo nawet budynek ale
    pozniej uchylili ten punkt decyzji). skutkiem tego po przeprowadzeniu sprawy
    spadkowej w rekach spadkobiercow znalazly sie nieruchomosci bez udzialu w
    gruncie. Wiem, ze starostwo oddaje ten grunt bez mrugniecia okiem , jednak
    wolalbym sie o niego ubiegac po otrzymaniu ww nieruchmosci aktem darowizny,
    poniewaz wprowadzenie gruntu teraz podniesie znacznie wartosc masy,a co za tym
    idzie podatku od darowizny.
    Ponowie pytanie, czy jest mozliwie darowanie nieruchomosci bez udzialu w
    gruncie?

    pozdr
    funkacid

  • 8. Data: 2005-07-19 12:03:57
    Od: Mona<r...@w...pl>

  • 9. Data: 2005-07-20 07:46:31
    Od: "funkacid" <f...@p...onet.pl>

    za > tym> > idzie podatku od darowizny.

    a jednak notariusz mi wlasnie odmowil, tlumaczac, ze nabycie spadku nie jest
    obrotem na nieruchomosci, a darowizna lub sprzedaz juz jest i w obliczu prawa
    nie jest mozliwe obrocenie nieruchomscia bez udzialu w gruncie.
    i co ja mam zrobic ..

    pozdr
    funkacid

  • 10. Data: 2005-07-20 09:31:57
    Od: Mona<r...@w...pl>

    Poszukać innego notariusza. Właśnie rozmawiałam z notariuszem - wprawdzie też
    ma opory, bo jeżeli jest obecnie możliwość uzyskania nieodpłatnie gruntu pod
    budynkiem, to należy to uczynić, a później obracać całą nieruchomością. Niemniej
    jednak nie wskazał wyraźnego przepisu zakazującego obrotu samym budynkiem.
    Grunt pod budynkiem jest ustanowioną służebnością do budynku, którym to
    budynkiem właściciel ma prawo dysponować według swoich zamierzeń. W efekcie
    prowadzonych rozmów notariusz godzi sie na sporządzenie aktu sprzedaży
    samego budynku, żądając dokumentów dot. własności budynku, decyzji o
    przejęciu gosp. rolnego, ustanawiającej równocześnie gruntową służebność do
    wyłączonych spod przejęcia na SP budynków itd.

    -> http://usenet.pomocprawna.info