  • Data: 2006-03-21 19:57:12
    Temat: niepłacenie alimentów - pytania
    Od: "petergriffin" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    jestem tu nowy, więc proszę nie bić jeśli to głupie pytanie - tylko ew.
    odesłać gdzie trzeba :-)
    Mam pytanie - gdy ktoś się "miga" od płacenia alimentów - jakie można
    przedsięwziąć kroki? Czy możliwe jest zasądzenie (ponowne) takiej osoby z
    żądaniem spłaty zaległych kwot (plus odsetki) i zapłacenia kary (w wysokości
    powiedzmy 2 miesięcznych sum alimentów)?
    Ustawowe odsetki za zwłokę są śmiesznie niskie - i groźba ich zapłacenia nie
    jest wystarczająco nieprzyjemną wizją, by odstraszyć niektórych od
    niepłacenia.
    Czy są może jakieś inne wyjścia? Z tego co wiem komornicy niechętnie zajmują
    się sprawami alimentacyjnymi ze względu na stosunkowo niewielkie (jak dla
    nich) sumy które wchodzą w grę.

    pozdrawiam
    pg