  • 31. Data: 2003-11-17 07:01:45
    Temat: Re: nielegalny użytkownik w sieci
    Od: Boski <bosqi/=U-S-U-N--T-O=/@pf.pl>

    Dnia Sun, 16 Nov 2003 13:18:38 +0100, "Piotr"
    <e...@u...poczta.onet.pl> napisał:

    >sprawe mac adrsu juz wyjasnilem w poscie powyzej , faktycznie mozna to
    >porownac do kradziezy pradu , z tym ze oprocz kradziezy nastepuje
    >"wylaczenie pradu u sasiada" , material dowodowy to logi z serwera z
    >przypisywanych przez niego numerow ip , oraz zeznania uzytkownikow sieci.
    >bylem juz na policji , zazyczyli sobie dowodow ze kozystal z inetrnetu przez
    >jaki czas ( chodzi o wykazanie realnej straty jaka ponioslem) , niestety nie

    IMHO przestepstwo juz zostalo popelnione i powinni mu postawic zarzut
    podszywania sie i samego nielegalnego wpiecia w siec Dziwne wydaje mi
    sie ze chca jakiegos dowodu na to ze "kozystal z internetu" przeciez
    to nie ma nic do rzeczy /no chyba ze to mu podtawiles jako zarzut/
    Poza tym na policji sa lamy totalne /przepraszam ze tak mowie ale mam
    pewne doswiadczenia :)/ i trzeba im to wszystko tlumaczyc dokladnie i
    po 100 razy zanim zalapia o co chodzi...

    >dysponuje takimi dowodami , oprocz poglosek od ludzi ktorzy o tym slyszeli i
    >JEGO opowiadan ze " od 5 miesiecy robi admina w jojo i ma gratisowy
    >internet" , takie cos niestety bylo mozliwe powiazanie ip do macadresu
    >wprowadzilem niedawno - liczylem na uczciwosc ludzi :( .

    No i sie przeliczyles Chociaz przypisywanie MACow do IP tez moim
    zdaniem niewiele tu pomoze :(

    Nekaj caly czas Policje, musza cos z tym zrobic, moze chociaz niech go
    troche postrasza /pogadaj z nimi jak z ludzmi ;)/...

    --
    Pozdrawiam,

    Boski

    GG:4500044
    bosqi/=U-S-U-N--T-O=/@pf.pl
    http://www.boski.tk

    UWAGA!!! Wytnij z mojego adresu /=U-S-U-N--T-O=/ !!!

  • 32. Data: 2003-11-17 07:36:16
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    Nadal nie rozumiem po co w ogóle gosciu generuje dalej ten watek ???????

    Ustalmy fakty:
    1. Jesli podłaczenie do sieci występuje u klienta twojej firmy to zrób mu
    kontrole zapowiedzianą lub niezapowiedzianą najlepiej wraz z pracownikiem
    aby byli świadkowie i przyłap gościa na goracym uczynku że wpina osoby 3-cie
    do sieci o ile to nie jest oczywiście dozwolone bo znowu nie wiem co na to
    regulamin.

    2. Jeśli wpięcie jest poza lokum no to najlepiej wpierw sam na własna rekę
    ustalasz punkt podłaczenia aby sie nie ośmieszyć a potem informujesz policję
    i wraz z nimi pokazujesz im czarno na białym miejsce podłaczenia a oni
    powinni się już dalej zając delikwentem ;)

    Chłopie w czym ty masz problem bo nie rozumiem a od sądzenia cywilnego sa
    prawnicy więc po co ci konkretne ustawy ?

  • 33. Data: 2003-11-17 08:02:12
    Od: Boski <bosqi/=U-S-U-N--T-O=/@pf.pl>

    Dnia Mon, 17 Nov 2003 09:37:19 +0800, Marcin Debowski
    <a...@n...net> napisał:

    >A jest z tym jakiś problem? Kupa kart to umożliwiała (przynajmniej parę
    >lat temu). Coś się w tej materii zmieniło?

    Z tego co wiem to NIC SIE NIE ZMIENILO!!! MACa zmienic to nie problem
    :( - niestety...

    --
    Pozdrawiam,

    Bosqi

  • 34. Data: 2003-11-17 08:11:25
    Od: "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl>

    > wielki panie adminie!!!
    > zrob przydzielanie IP przez dhcp na podstawie adresu MAC, i nie opowiadaj,
    > ze adres sprzetowy mozna tak latwo zmienic.!!
    > ps. a Ty umiesz zmienic adres MAC uzadzenia NIC?

    rety juz pisalem - nie jestem wiekim adminem.
    dhcp raczej nic nie da , bo jaka to roznica czy ktos wpisze sobie ip recznie
    czy dostanie konfiguracje z serwera.
    ifconfig eth0 hw ether nowy_mac_sieciowki 192.168.x.x netmask 255.255.255.0
    up
    piotr

  • 35. Data: 2003-11-17 08:23:49
    Od: "Piotr" <e...@u...poczta.onet.pl>

    .>.. potem informujesz policję
> [...]
    >
    > Chłopie w czym ty masz problem bo nie rozumiem a od sądzenia cywilnego sa
    > prawnicy więc po co ci konkretne ustawy ?

    no wlasnie jest problem , bylem na policji i pierwsze pytanie to jakie
    ponioslem straty , pozniej przeczytano mi ew. paragrafy z ktorych mogliby go
    scigac - niestety dosyc dla mnie niejasne , a juz zadanie aby wykazac ze
    kilka miesiecy gosc korzysta z netu na lewo ...
    podstawa jest dla policji wysokosc straty inaczej jak twierdza prokuratura
    sprawe umorzy.
    Dlatego zwrocilem sie na grupe aby poznac jakis paragraf na ktory moge
    zwrocic na policji uwage , a nie bedzie wymagal kilkumiesiecznego zbierania
    logow , zreszta jak pisalem dostep do netu jest najmniejszym problemem
    gorsze jest to ze osoby ktorych ip sobie przypisuje maja do mnie sluszne
    pretensje.
    piotr

  • 36. Data: 2003-11-17 12:19:01
    Od: "d+" <t...@w...pl.invalid>

    Marcin Debowski palnął...:

    > A jest z tym jakiś problem? Kupa kart to umożliwiała (przynajmniej parę
    > lat temu). Coś się w tej materii zmieniło?

    w xp każda karta na RLT może miec zmieniony MAC wpisując odpowiednio inny w
    zwykłym polu we właściwościach, bez specjalnego softu.
    Inna sprawa, że ten człowiek moze zeskanować całą sieć - dostać wszystkie
    adresy MAC i zmieniac swój na inne (jeśli jest odpowiednio wyuczony) - więc
    to nie jest roziwązanie.
    W praktyce to trzeba się przejść do osoby i mu powiedziec co i jak, bo nie
    ma sposobu na wyeleminowanie go technicznie.
    Znam problem z własnego życia bo sam w akademiku musiałem kombinować w ten
    sposób - mieliśmy nielegalnego LAN-a :)

    --
    (sygnaturka anulowana z powodu niezgodności z zasadami UE)

  • 37. Data: 2003-11-17 14:19:25
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    pociagnij do odpowiedzialnosci ew podpisz aneks do umowy względem tego usera
    u którego stoi hub aby zorbić go za to odpowiedzialnym i znowu problem z
    głowy sam user zadba o to żeby nikt się nie podłaczył.

    Nadal nie rozumie w czym problem ?

  • 38. Data: 2003-11-17 14:19:54
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    Czy nie lepiej eliminować przyczyny niż skutki ? (przemyśl)

  • 39. Data: 2003-11-18 00:40:58
    Temat: [OT] Re: nielegalny użytkownik w sieci
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bpajd7$lt5$2@nemesis.news.tpi.pl>, d+ wrote:
    > Inna sprawa, że ten człowiek moze zeskanować całą sieć - dostać wszystkie
    > adresy MAC i zmieniac swój na inne (jeśli jest odpowiednio wyuczony) - więc
    > to nie jest roziwązanie.

    Całą sieć? No chyba że ta cała sieć to 1 switch :)

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2003-11-18 11:25:18
    Temat: Re: [OT] Re: nielegalny użytkownik w sieci
    Od: "d+" <t...@w...pl.invalid>

    Marcin Debowski palnął...:

    > Całą sieć? No chyba że ta cała sieć to 1 switch :)

    hm.. zależy w sumie od konfiguracji. pewnie całej nie, ale jakąś część
    udałoby mu sie zrobić.
    my mieliśmy ok 20 komp. i mieszany układ, huby i switche - udawało się
    zeskanowac całą sieć - chyba to za winą tych hubów.