  • 1. Data: 2019-04-07 14:28:00
    Temat: niegodna praca
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.rp.pl/Sedziowie-i-sady/304059920-Prezes-
    sadu-pracowal-przy-winobraniu-Rzecznik-KRS-to-praca-
    niegodna-sedziego.html

    "Prezes sądu pracował przy winobraniu. Rzecznik KRS: to praca niegodna
    sędziego.

    No i tak nie calkiem rozumiem ... zbieranie winogron nie godne
    sedziego, czy wynagrodzenie czyni taka prace niegodna :-)

    Swoja droga, jesli media dobrze napisaly, to sedzia tez mi sie zdaje
    troche dziwny, ale tylko troszeczke :-)

    J.

  • 2. Data: 2019-04-07 14:36:05
    Temat: Re: niegodna praca (fizyczna)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > sedziego, czy wynagrodzenie czyni taka prace niegodna :-)
    >
    > Swoja droga, jesli media dobrze napisaly, to sedzia tez mi sie zdaje

    Rzecznik KRS sporo racji ma ale słowa dobrał "niechlujnie" IMHO.

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2019-04-07 15:29:47
    Temat: Re: niegodna praca
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 07.04.2019 o 14:28, J.F. pisze:
    > "Prezes sądu pracował przy winobraniu. Rzecznik KRS: to praca niegodna
    > sędziego.

    oderwał się od biurka, popracował fizycznie dla zdrowia, pozwiedzał
    świat, poznał prostych ludzi, kaska nie jest najważniejsza:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 4. Data: 2019-04-07 23:56:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Apr 2019 14:36:05 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):
    sadu-pracowal-przy-winobraniu-Rzecznik-KRS-to-praca-
    niegodna-sedziego.html

    > Rzecznik KRS sporo racji ma ale słowa dobrał "niechlujnie" IMHO.

    Czytam, czytam i sam nie wiem.
    Raz "sędzia może podjąć dodatkowo wyłącznie pracę naukową lub
    dydaktyczną", co byloby podstawa do zakazu innej i nichlujnych slow
    rzecznika.

    "Swoje przyzwolenie na dodatkowe zatrudnienie sędziego Bracisiewicza
    prezes Felińczak oparła na art. 86 par. 2 i 5 ustawy Prawo o ustroju
    sądów powszechnych. Zgodnie z nimi sędziemu nie wolno podejmować
    innego zajęcia ani sposobu zarobkowania, które przeszkadzałoby w
    pełnieniu obowiązków sędziego, mogło osłabiać zaufanie do jego
    bezstronności lub przynieść ujmę godności urzędu sędziego. "

    I tu juz tego nie pisza, czyzby wiec chodzilo o ujme na godnosci ?

    J.

  • 5. Data: 2019-04-08 07:15:26
    Od: ń <k...@t...sie>

    Skoro do zawodu sędziego dochodzi się nie parając się wcześniej jakąkolwiek pracą, to
    niewątpliwą ujmą jest podjęcie pracy po
    otrzymaniu tytułu, nieprawdaż?

    -----

  • 6. Data: 2019-04-08 08:16:40
    Od: p...@g...com

    To jest niegodne sędziego, ja bym takiej zgody nie dał - skomentował w rozmowie z
    Onetem rzecznik nowej KRS, sędzia Maciej Mitera.

    gdyby glupota mogla latac niektorzy byliby orlami :-)

  • 7. Data: 2019-04-08 14:46:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-04-08 o 07:15, ń pisze:
    > Skoro do zawodu sędziego dochodzi się nie parając się wcześniej
    > jakąkolwiek pracą, to niewątpliwą ujmą jest podjęcie pracy po otrzymaniu
    > tytułu, nieprawdaż?

    Ale już bycie ZŁODZIEJEM takiej ujmy nie przynosi bo to nie jest
    fizyczne i podpada pod "brać sprawy w swoje ręce" ;-)

  • 8. Data: 2019-04-08 15:31:57
    Od: ń <k...@t...sie>

    Łatwiej, bo zgoda prezesa nie jest potrzebna ;-)

    -----

  • 9. Data: 2019-04-08 16:19:01
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    z napisał(a) :

    > Ale już bycie ZŁODZIEJEM takiej ujmy nie przynosi bo to nie jest
    > fizyczne i podpada pod "brać sprawy w swoje ręce" ;-)

    Inni prawnicy, przesiadujący wiecznie pod sklepem spożywczym, nie
    chcieli wnieść znajomej mebli za 2 dychy na łebka. Bo przecież praca
    fizyczna hańbi ;-) I jeszcze może spadek poważania w środowisku.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 10. Data: 2019-04-09 06:37:24
    Od: ń <k...@t...sie>

    Zagadałem do gościa na kasie w markecie, inteligentnie wyglądał. Trafiłem, był po
    prawie na całkiem niezłej uczelni. no to teraz
    środowisko ma na gościa haka ;-)

    -----