  • 1. Data: 2002-09-15 21:22:54
    Temat: nie zameldowanie -podnosi podatek od nieruchom.
    Od: a...@p...onet.pl (Mr Smith)

    Witam,

    Problem mam.

    Darowali mi dom - rodzice , notariusz zwolnila mnie z podatku -zaliczajac mnie do I
    grupy wzgledem obdarowywujacych.

    po 2 latach -przyszlo wezwanie do zaplacenia podatku - poniewaz sie nie zameldowalem
    w tejze nieruchomosci.

    Jak z tego wybrnac teraz ?

    --
    Mr Smith
    (Matrix Agent's)

  • 2. Data: 2002-09-15 22:02:47
    Od: Tomasz Slaski <t...@s...pl.invalid>

    Użytkownik Mr Smith napisał:

    > po 2 latach -przyszlo wezwanie do zaplacenia podatku - poniewaz sie nie
    zameldowalem
    > w tejze nieruchomosci.

    Zwolniła Cie od podatku od spadków i darowizn prawdopodobnie.

    > Jak z tego wybrnac teraz ?

    Podatku od nieruchomości ??
    Podatek od nieruchomości jest od posiadania, a nie od zamieszkiwania :)
    Nie wywiniesz się - zapłac.

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 3. Data: 2002-09-16 07:03:14
    Od: "raz dwa" <r...@N...gazeta.pl>

    a...@p...onet.pl (Mr Smith) napisał(a):

> [...]
    > do I
    > grupy wzgledem obdarowywujacych.
    >
    > po 2 latach -przyszlo wezwanie do zaplacenia podatku - poniewaz sie nie

    Miałem ten sam problem, na szczęście urzędasy ostrzegli mnie tym. Nie
    znalazłem przepisu, który by nakazywał zameldować się w takiej nieruchomości
    ( mowa tu oczywiście o nieruchomościach, w których da się zameldować) Biurwie
    podawałem przykłady: jakbym miał 3 takie nieruchomości to musiałbym w każdej
    się zameldować? W jaki sposób: czasowy czy stały? Same pindy nie wiedziały.
    Ja im sypię więc przepisy o zameldowaniu; skoro w ordynacji podatkowej nie
    znalazłem. Baby argumentują to tym, że skoro mam nieruchomość to mam w niej
    mieszkać. Akurat jak mam 3 to musze mieszkać w trzech naraz inaczej podatek ;-
    ppp. Przepisy o zameldowaniu mówią w tym wypadku, że nalezy się tam
    zameldować gdzie się przebywa częściej. Jeszcze raz pisze, że nie ma
    przepisu, który by nakazywał zameldować się w nowootrzymanej nieruchomości. W
    końcu wymogłem na nich zameldowanie czasowe, powiedziałem że nie mam czasu
    zmieniać teraz dowodu osobistego na te nowe badziewie plastikowe pełne bubli
    to potrwa około miesiąca. Udało mi się dostać jedynie luźną karteczkę, że
    jestem czasowo zameldowany gdzieindziej.

    Podrawiam.