  • Data: 2005-08-08 22:20:16
    Temat: nazwisko po slubie - ciekawy przypadek
    Od: "kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam grupowiczow

    Niedlugo wychodze za maz i mam pytanie zwiazane z przyszlym nazwiskiem.
    Moj narzeczony ma nazwisko dwuczlonowe (cos w stylu Iks-Iksinski). Ja,
    wiedzac ile klopotow (w urzedach) przysparza posiadanie takiego nazwiska
    postanowilam przyjac tylko jeden z jego czlonow, ale okazalo sie, ze nie
    jest to takie proste...
    W ustawie* stoi, ze:

    "Art 25. § 2. Małżonkowie mogą nosić wspólne nazwisko będące dotychczasowym
    nazwiskiem jednego z nich. Każdy z małżonków może również zachować swoje
    dotychczasowe nazwisko albo połączyć z nim dotychczasowe nazwisko drugiego
    małżonka. Nazwisko utworzone w wyniku połączenia nie może składać się z
    więcej niż dwóch członów."

    Czy istnieja jakies inne przepisy regulujace te kwestie?
    Jesli nie, to czy interpretacja tego przepisu dopuszcza przyjecie tylko
    jednego czlonu?

    Pozdrawiam,
    Kasia

    *Ustawa ktora cytuje, to:
    USTAWA
    z dnia 24 lipca 1998 r.
    o zmianie ustaw - Kodeks rodzinny i opiekuńczy, Kodeks postępowania
    cywilnego, Prawo o aktach stanu cywilnego, ustawy o stosunku Państwa do
    Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych
    ustaw.
    (Dz. U. Nr 117, poz. 757)